GripTV

Main Menu

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

logo

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport
NovinkyTestyTOP
Home›Novinky›Test Honda HR-V 1.5 VTEC Turbo Sport: Jak jezdí sportovně laděná verze? A je lepší manuál, nebo automat?

Test Honda HR-V 1.5 VTEC Turbo Sport: Jak jezdí sportovně laděná verze? A je lepší manuál, nebo automat?

By Dominik Vlk
19.10.2019
569
0
Sdílet:

Nabídku Hondy HR-V letos oživila verze Sport s přeplňovaným zážehovým agregátem. Zvenku sportovní novinku poznáte na první pohled. Odlišuje se totiž černými detaily. V této barvě jsou kola, kryty zpětných zrcátek či lišta předního nárazníku. Zatmavená jsou pak i zadní světla. Vzadu si můžete všimnout také dvou pěkných a poctivých koncovek výfuku. Výsledkem těchto změn je, že HR-V najednou vypadá mnohem více dynamicky.

Hlavním lákadlem HR-V Sport je ovšem turbo motor, který má výkon 182 koní a točivý moment 240 Nm či 220 Nm s převodovkou CVT. Ano. Čtyřválec o objemu 1,5 litru je k dispozici buď s manuální šestistupňovou převodovkou, nebo s automatem CVT. České zastoupení automobilky nám umožnilo vyzkoušet obě varianty HR-V Sport, takže vám můžeme říct, že manuální převodovka má přesné dráhy a správný mechanický chod a automat CVT funguje sice bezchybně, ale ke sportovně laděnému vozu se příliš nehodí. Když dáte plný plyn, tak motor vytočí do vysokých otáček a tam ho drží. Je to nepřirozené v normálním autě a ve sportovně laděném voze ještě více. K dispozici je sice možnost řadit virtuální rychlosti pádly pod volantem, ale na vaše povely převodovka reaguje relativně pomalu, takže to také není ono.

A navíc je HR-V Sport s CVT znatelně pomalejší, což potvrzuje i hodnota zrychlení z 0 na 100 km/h. HR-V Sport s manuálem zvládne tuto disciplínu za 7,8 sekundy a vůz s CVT za 8,6 sekundy. Nižší je i maximální rychlost – HR-V Sport s automatem jede nejvíce rovných 200 km/h a verze se třemi pedály o 15 km/h více. Automat nad manuálem vítězí pouze v rozsahu, ve kterém je k dispozici maximální točivý moment. V kombinaci s manuálem získáte 240 Nm při 1 900 až 5 000 otáčkách, zatímco s CVT sice máte nižší točivý moment 220 Nm, ale je dostupný při 1 700 až 5 500 otáček.

Benzínový čtyřválec se může pochlubit špičkovou kultivovaností a láskou k vysokým otáčkám, kde ze sebe dá to nejlepší. Touto vlastností trochu připomíná staré atmosférické motory. I při svižnějším tempu budete jezdit okolo 8 až 9 l na 100 kilometrů, což považujeme za adekvátní hodnotu. Zajímavostí pak je, že systémem start/stop disponují pouze vozy s manuální převodovkou. Jediné, co nás na motoru mrzí, je to, že nemá výraznější zvuk. Radost při jízdě nám nedělal pouze motor, ale i podvozek, který si skvěle drží stopu v zatáčkách a zároveň úspěšně tlumí nerovnosti, a rychlé a přesné řízení. Dobře naladěné jsou pak i brzdy. Honda HR-V Sport je prostě jedno z nejlépe jezdících aut v segmentu.

I v interiéru Honda vsadila na černou barvu, ke které ovšem v tomto případě přidala ještě červenou. A opět decentní vylepšení hodně pomohlo. Výtku nelze mít ani ke zpracování či použitým materiálům. Za volantem si řidič najde ideální pozici a stěžovat si nelze ani na sedačky, které nabízí dostatečné boční vedení i komfort na delších cestách. HR-V má ještě klasické analogové budíky, ale jsou přehledné a poskytují všechny podstatné informace. Multimediální systém tu ovšem samozřejmě je a je to jedna z mála věcí, která nás během testování štvala. Prostředí je totiž nepřehledné a má špatnou grafiku, dotykový displej reaguje pomalu a chybí i podpora Apple CarPlay a Android Auto. Dotykový je i panel klimatizace. Ten ale funguje naprosto bezchybně.

Výbava HR-V Sport je pevně daná. A rozhodně není špatná. Auto je vybaveno již zmíněným multimediálním systémem, LED světlomety, automatickými dálkovými světly, zadní kamerou, parkovacími senzory vzadu i vpředu, asistentem hlídajícím opuštění jízdního pruhu, dešťovým senzorem, vyhřívanými sedačky, flexibilními sedadly či čtením dopravních značek, které ale nefunguje příliš dobře. Ve výbavě vozu nám vlastně chybí pouze bezklíčové odemykání a startování (je součástí výbavy Executive, která ale není k mání s turbo motorem) a adaptivní tempomat (není v nabídce vůbec pro HR-V). Trochu netypickou výhradou je pak vůně nových plastů, kterou obvykle ve vozech máme rádi, ale v případě Hondy HR-V to tak není.

Honda HR-V Sport nabízí zábavný jízdní projev, bohatou výbavu a stylové detaily. Výhrady máme v zásadě jen dvě – špatný multimediální systém a pevně daná výbava vozu. Pokud nutně nepotřebujete automat, berte manuál, který je mnohem zábavnější a více se hodí k HR-V Sport. A navíc ušetříte 35 000 Kč. Málem bychom zapomněli zmínit cenu – Hondu HR-V Sport pořídíte za 689 900 Kč. To není málo peněz, ale je třeba mít na paměti, že za své peníze dostanete hodně muziky.

Pokud vás zajímají další podrobnosti o Hondě HR-V, tak doporučujeme starší test atmosférické verze, kde se více zaměřujeme například na praktičnost vozu.

HR-V 1.5 VTEC Turbo Sport manuál

HR-V 1.5 VTEC Turbo Sport CVT

 

Technické údaje 
hodnoty v závorkách platí pro CVT
Motor
Zdvihový objem  1 498 ccm
Výkon 132 kW
Točivý moment 240 (220) Nm
Spotřeba (l na 100 km)
Město 7.3 (7.6)
Mimo město 5.1 (5.0)
Kombinace

5.9 (6.0)

Výkony
Max. rychlost 215 (200) km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod 7.8 (8.6) s
Převodovka
manuální šestistupňová (CVT)
Rozměry a objemy
Délka 4 346 mm
Šířka 1 790 mm
Výška 1 605 mm
Rozvor  2 610 mm
Objem nádrže 50 l
Pohotovostní hmotnost 1 412 (1 451) kg

 

Previous Article

Nové BMW řady 2 Gran Coupé nabídne ...

Next Article

Nová Honda Jazz je vždy hybrid

0
Sdílení
  • 0
  • +

Dominik Vlk

Nejnovější články

  • 31.12.2024

    Test BMW X1 xDrive25e (2024): Zábavný univerzál

  • 15.12.2024

    První jízda s novou Škodou Elroq: Budoucí bestseller mezi EV?

  • 12.5.2024

    Test DS 7 E-Tense 300 EAT8 4×4 (2024)

  • 7.5.2024

    Ford v Česku rozšiřuje nabídku svého nejprodávanějšího pick-upu Ranger novým modelem Wildtrak X

  • 3.5.2024

    Renault představil model Symbioz

  • 1.5.2024

    Celoroční pneumatiky jsou čím dál oblíbenější. Plnohodnotnou náhradou vůči letním a zimním ale nejsou

  • 30.4.2024

    CUPRA ukázala modernizovaný Formentor a Leon

  • 30.4.2024

    Range Rover Eletric již prochází náročnými testy

  • 25.4.2024

    Mitsubishi odhaluje nové ASX

  • 25.4.2024

    Nový Opel Combo vstupuje na český trh

  • 24.4.2024

    Opel představuje novou generaci SUV Grandland

  • 20.4.2024

    Test Honda CR-V e:HEV AWD (2024)

  • 18.4.2024

    Citroën představuje nový vůz C3 Aircross

  • 18.4.2024

    Mazda CX-80 je nová vlajková loď značky

  • 10.4.2024

    Opel představil nové SUV Frontera

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00

 

Hlavní obsah

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

Sledujte také