Test Honda HR-V 1.5 VTEC Turbo Sport: Jak jezdí sportovně laděná verze? A je lepší manuál, nebo automat?

Nabídku Hondy HR-V letos oživila verze Sport s přeplňovaným zážehovým agregátem. Zvenku sportovní novinku poznáte na první pohled. Odlišuje se totiž černými detaily. V této barvě jsou kola, kryty zpětných zrcátek či lišta předního nárazníku. Zatmavená jsou pak i zadní světla. Vzadu si můžete všimnout také dvou pěkných a poctivých koncovek výfuku. Výsledkem těchto změn je, že HR-V najednou vypadá mnohem více dynamicky.
Hlavním lákadlem HR-V Sport je ovšem turbo motor, který má výkon 182 koní a točivý moment 240 Nm či 220 Nm s převodovkou CVT. Ano. Čtyřválec o objemu 1,5 litru je k dispozici buď s manuální šestistupňovou převodovkou, nebo s automatem CVT. České zastoupení automobilky nám umožnilo vyzkoušet obě varianty HR-V Sport, takže vám můžeme říct, že manuální převodovka má přesné dráhy a správný mechanický chod a automat CVT funguje sice bezchybně, ale ke sportovně laděnému vozu se příliš nehodí. Když dáte plný plyn, tak motor vytočí do vysokých otáček a tam ho drží. Je to nepřirozené v normálním autě a ve sportovně laděném voze ještě více. K dispozici je sice možnost řadit virtuální rychlosti pádly pod volantem, ale na vaše povely převodovka reaguje relativně pomalu, takže to také není ono.
A navíc je HR-V Sport s CVT znatelně pomalejší, což potvrzuje i hodnota zrychlení z 0 na 100 km/h. HR-V Sport s manuálem zvládne tuto disciplínu za 7,8 sekundy a vůz s CVT za 8,6 sekundy. Nižší je i maximální rychlost – HR-V Sport s automatem jede nejvíce rovných 200 km/h a verze se třemi pedály o 15 km/h více. Automat nad manuálem vítězí pouze v rozsahu, ve kterém je k dispozici maximální točivý moment. V kombinaci s manuálem získáte 240 Nm při 1 900 až 5 000 otáčkách, zatímco s CVT sice máte nižší točivý moment 220 Nm, ale je dostupný při 1 700 až 5 500 otáček.
Benzínový čtyřválec se může pochlubit špičkovou kultivovaností a láskou k vysokým otáčkám, kde ze sebe dá to nejlepší. Touto vlastností trochu připomíná staré atmosférické motory. I při svižnějším tempu budete jezdit okolo 8 až 9 l na 100 kilometrů, což považujeme za adekvátní hodnotu. Zajímavostí pak je, že systémem start/stop disponují pouze vozy s manuální převodovkou. Jediné, co nás na motoru mrzí, je to, že nemá výraznější zvuk. Radost při jízdě nám nedělal pouze motor, ale i podvozek, který si skvěle drží stopu v zatáčkách a zároveň úspěšně tlumí nerovnosti, a rychlé a přesné řízení. Dobře naladěné jsou pak i brzdy. Honda HR-V Sport je prostě jedno z nejlépe jezdících aut v segmentu.
I v interiéru Honda vsadila na černou barvu, ke které ovšem v tomto případě přidala ještě červenou. A opět decentní vylepšení hodně pomohlo. Výtku nelze mít ani ke zpracování či použitým materiálům. Za volantem si řidič najde ideální pozici a stěžovat si nelze ani na sedačky, které nabízí dostatečné boční vedení i komfort na delších cestách. HR-V má ještě klasické analogové budíky, ale jsou přehledné a poskytují všechny podstatné informace. Multimediální systém tu ovšem samozřejmě je a je to jedna z mála věcí, která nás během testování štvala. Prostředí je totiž nepřehledné a má špatnou grafiku, dotykový displej reaguje pomalu a chybí i podpora Apple CarPlay a Android Auto. Dotykový je i panel klimatizace. Ten ale funguje naprosto bezchybně.
Výbava HR-V Sport je pevně daná. A rozhodně není špatná. Auto je vybaveno již zmíněným multimediálním systémem, LED světlomety, automatickými dálkovými světly, zadní kamerou, parkovacími senzory vzadu i vpředu, asistentem hlídajícím opuštění jízdního pruhu, dešťovým senzorem, vyhřívanými sedačky, flexibilními sedadly či čtením dopravních značek, které ale nefunguje příliš dobře. Ve výbavě vozu nám vlastně chybí pouze bezklíčové odemykání a startování (je součástí výbavy Executive, která ale není k mání s turbo motorem) a adaptivní tempomat (není v nabídce vůbec pro HR-V). Trochu netypickou výhradou je pak vůně nových plastů, kterou obvykle ve vozech máme rádi, ale v případě Hondy HR-V to tak není.
Honda HR-V Sport nabízí zábavný jízdní projev, bohatou výbavu a stylové detaily. Výhrady máme v zásadě jen dvě – špatný multimediální systém a pevně daná výbava vozu. Pokud nutně nepotřebujete automat, berte manuál, který je mnohem zábavnější a více se hodí k HR-V Sport. A navíc ušetříte 35 000 Kč. Málem bychom zapomněli zmínit cenu – Hondu HR-V Sport pořídíte za 689 900 Kč. To není málo peněz, ale je třeba mít na paměti, že za své peníze dostanete hodně muziky.
Pokud vás zajímají další podrobnosti o Hondě HR-V, tak doporučujeme starší test atmosférické verze, kde se více zaměřujeme například na praktičnost vozu.
HR-V 1.5 VTEC Turbo Sport manuál
HR-V 1.5 VTEC Turbo Sport CVT
Technické údaje | |
hodnoty v závorkách platí pro CVT | |
Motor | |
Zdvihový objem | 1 498 ccm |
Výkon | 132 kW |
Točivý moment | 240 (220) Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | 7.3 (7.6) |
Mimo město | 5.1 (5.0) |
Kombinace |
5.9 (6.0) |
Výkony | |
Max. rychlost | 215 (200) km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 7.8 (8.6) s |
Převodovka | |
manuální šestistupňová (CVT) | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 346 mm |
Šířka | 1 790 mm |
Výška | 1 605 mm |
Rozvor | 2 610 mm |
Objem nádrže | 50 l |
Pohotovostní hmotnost | 1 412 (1 451) kg |