GripTV

Main Menu

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

logo

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport
NovinkyTestyTOP
Home›Novinky›Test Dacia Duster TCe 150 EDC (2023)

Test Dacia Duster TCe 150 EDC (2023)

By Dominik Vlk
8.11.2023
139
0
Sdílet:

Dacia Duster slaví od svého představení v roce 2009 fenomenální úspěch. Receptem rumunské automobilky na úspěch tohoto modelu je nízká cena, vynikající schopnosti v terénu a otevření možnosti pořízení SUV široké skupině obyvatelstva. U první generace toto bylo vykoupeno lacinějším provedením, nižším komfortem na dlouhých cestách či horší výbavou. To se ale radikálně změnilo s druhou generací, která byla představena v roce 2017. Ta totiž nadále nabízela benefity prvního provedení, ale přidávala k tomu i hodnotnější zpracování, lepší komfort a zajímavější výbavu.

Dacia však neusíná na vavřínech a Duster pravidelně vylepšuje. Poprvé prošla druhá generace faceliftem na jaře 2021, kdy Duster dostal přepracovanou přední masku s LED světlomety, vylepšenou aerodynamiku a zadní světlomety s inovovanou grafikou a LED technologií.

Podruhé pak Duster prošel modernizací v loňském roce společně se změnou identity celé značky. A právě toto nejnovější provedení mám nyní v testu. Čím se liší od toho předchozího? Z vnějšku především novým logem vpředu, které se rozprostírá po celé masce chladiče, a velkým nápisem na zádi, který nahradil logo. I když tedy změny nejsou výrazné, tak aktuální provedení Dusteru vypadá díky těmto změnám výrazně moderněji.

Základní pohonnou jednotkou Dacie Duster je litrový tříválec, který v benzínové verzi má 90 koní a v LPG verzi rovných 100 koní. Další pohonnou jednotkou spalující benzín je čtyřválec o objemu 1,3 litru, který může mít 130 či dokonce 150 koní. Silnější verze umí nabídnout i automat či pohon všech kol (oboje zároveň ale bohužel ne). Pro příznivce dieselu má Dacia přichystanou jednotku 1.5 Blue dCi, která má 115 koní a je k mání i s pohonem všech kol.

Já mám v testu nejsilnější 150koňový benzín s převodovkou EDC, což je dvouspojkový šestistupňový automat. Zkoušený čtyřválec se pyšní vynikající kultivovaností, rozumnou spotřebou a velmi solidním výkonem. Je to ostatně jediný Duster v nabídce, který umí stovku zdolat pod 10 sekund. A myslím si, že by čas zrychlení mohl být ještě lepší, kdyby automatická převodovka reagovala o něco rychleji. Jinak ale k převodovce EDC nemám v zásadě žádné výhrady, protože funguje velmi dobře. Podvozek pak nabízí slušné pohodlí a dobrou ovladatelnost při jakékoliv rychlosti. V tomto směru ušel Duster od své první generace opravdu neuvěřitelný kus cesty. Samotnou kapitolou jsou pak skvělé schopnosti Dusteru v terénu, pokud máte vůz s pohonem 4×4.

Úprav se v rámci poslední modernizace dočkal i interiér. Inovací prošla palubní deska, která má nyní výrazně moderněji vypadající výdechy klimatizace. Částečnou změnou prošel i volant. Změn, stejně jako v exteriéru, není mnoho, ale interiér vozu tyto změny hodně pozvedly. Pochválit musím sice jednoduchý, ale dobře fungující multimediální systém s podporou Apple CarPlay a Android Auto. Už dávno samozřejmě neplatí, že by Duster byl žebrák bez výbavy. Právě naopak. Duster se může pyšnit takovými vychytávkami jako je hlídání mrtvého úhlu, bezklíčkové odemykání a startování nebo kamerami kolem celého vozu. Co se prostoru a praktičnosti týče, tak vnitřek sice není obří, ale nedostatkem místa trpět nebudete a zavazadlový prostor má příjemných 478 litrů.

Dacia Duster je stále výborné SUV s vynikajícím poměrem cena versus výkon. Líbí se mi, že rumunská automobilka si stále na nic nehraje, i když kvalitu svých vozů od restartu značky neuvěřitelně zvedla. Nejnovější provedení Dusteru pak nepřináší zásadní změny, ale i tak dělá SUV na pohled výrazně modernější. A základní cenovka 410 500 Kč je furt velmi lákavá…

Technické údaje 
 
Motor
Zdvihový objem  1 332 ccm
Výkon 110 kW
Točivý moment 250 Nm
Spotřeba (l na 100 km)
Město –
Mimo město –
Kombinace

6,2

Výkony
Max. rychlost 180 km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod 9,7 s
Převodovka
automatická šestistupňová
Rozměry a objemy
Délka 4 341 mm
Šířka 2 052 mm
Výška 1 682 mm
Rozvor 2 676 mm
Objem nádrže 50 l
Pohotovostní hmotnost 1 338 kg
Previous Article

Škoda představila nový Superb

Next Article

Peugeot ukázal přepracovaný E-Rifter

0
Sdílení
  • 0
  • +

Dominik Vlk

Nejnovější články

  • 31.12.2024

    Test BMW X1 xDrive25e (2024): Zábavný univerzál

  • 15.12.2024

    První jízda s novou Škodou Elroq: Budoucí bestseller mezi EV?

  • 12.5.2024

    Test DS 7 E-Tense 300 EAT8 4×4 (2024)

  • 7.5.2024

    Ford v Česku rozšiřuje nabídku svého nejprodávanějšího pick-upu Ranger novým modelem Wildtrak X

  • 3.5.2024

    Renault představil model Symbioz

  • 1.5.2024

    Celoroční pneumatiky jsou čím dál oblíbenější. Plnohodnotnou náhradou vůči letním a zimním ale nejsou

  • 30.4.2024

    CUPRA ukázala modernizovaný Formentor a Leon

  • 30.4.2024

    Range Rover Eletric již prochází náročnými testy

  • 25.4.2024

    Mitsubishi odhaluje nové ASX

  • 25.4.2024

    Nový Opel Combo vstupuje na český trh

  • 24.4.2024

    Opel představuje novou generaci SUV Grandland

  • 20.4.2024

    Test Honda CR-V e:HEV AWD (2024)

  • 18.4.2024

    Citroën představuje nový vůz C3 Aircross

  • 18.4.2024

    Mazda CX-80 je nová vlajková loď značky

  • 10.4.2024

    Opel představil nové SUV Frontera

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00

 

Hlavní obsah

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

Sledujte také