Mezinárodní šampionát CarboniaCup měl premiéru v sezoně 2011. A na startu hned pěti závodů se objevilo 76 závodníků se sériovými auty, speciály, lighweighty a formulemi. Startovní pole bylo vždy pestré od různych Alfa Romeo, BMW M3, Hondy, Porsche GT3, Ford Mustang, Catharham, po speciály formulových monopostů, Lotusů Elise či velmi rychlé Ultimy.

Jsou to závody, kde se má člověk velkou možnost bezpečně svézt v podstatě s jakýmkoliv autem, neboť vždy se do nějaké kategorie vejde. Je úžasné kolik času dostávají závodníci od pořadatele na okruhu. Každý závod se dají využít minimálně 3x trénink (20 min. jízda), 1-2x kvalifikace (20 min. jízda) a následuje závod vypsaný na 15 až 20 minut.

I když se v každém závodě objevilo dost předjížděcích manévrů a střetů, je vidět, že jde na vysoké úrovni závodit i bez nehod. Takže se nikdo nemusí obávat o svůj vůz. Ideální možnost „vyblbnutí se“ na bezpečné, uzavřené trati a poměřit se tak s konkurencí.

Co můžete vyhrát

Jako hlavní výhru v tomto seriálu na konci závodní sezony získá výherce.. speciálně upravený závodní vůz Opel Astra G  2.0 16V pro amatérské závody.

Výbava vozu: Výškově stavitelný podvozek, závodní rám, odlehčená – laminátová kapota, př. blatníky, sportovní výfuk + svody, sport. sedačka, 3 bodové pásy.

Závody v roce 2012

[eventlist categories=“1″ start=“2012-01-01″ end=“+52 Weeks“ limit=25]

1. VOZY:

Do CC mohou být přihlášeny vozy, které splňují následující podmínky:

  1. Vozidlo je schváleno pro silniční provoz vyjma skupiny D, což se dokládá buď TP, sportovním průkazem nebo obdobným dokumentem vystaveným příslušnou autoritou jiného státu. Pokud vůz nemá žádný z těchto dokumentů bude vystaven jezdci průkaz k tomuto vozu s technickými údaji. Typ karoserie a typ motoru přihlášeného vozidla musí odpovídat předloženému TP. Vyjma skupiny C. Vozidlo nemusí mít přidělenou RZ.
  2. Splňuje technické předpisy zde níže popsané a uvedené.

Je v plné kompetenci technického komisaře nepřipustit vozidlo vykazující známku nebezpečné konstrukce.

2. ROZDĚLENÍ TŘÍD:

Konečné zařazení vozidla bude rozhodnuto po technické prohlídce. Pořadatel má právo přiřadit vozidlo do jiné kategorie na základě zjištění nevyhovujích požadavků dané kategorie.

A – Upravené cestovní vozy:

  • A1. vozidla do 1600ccm
  • A2. vozidla do 2000ccm
  • A3. vozidla do 3000ccm
  • A4. vozidla nad 3000ccm

B – Seriové cestovní vozy:

  • B1. vozidla do 1600ccm
  • B2. vozidla do 2000ccm
  • B3. vozidla do 3000ccm
  • B4. vozidla nad 3000ccm

C – Speciální vozy: vozidla se samonosnou příhradovou konstrukcí, karbonovým monokokem, typu Kaipan, Ariel-Atom, KTM, Caterham, Radical a upravené vozy, které nelze zařadit do tříd 1-7 a 9. Skupina bude ještě rozdělena dle specifikace celkově přihlášených vozů do třech skupin.

  • C1. speciální do 2000ccm
  • C2. speciální nad 2000ccm
  • C3. speciál serie vozů

D – Formule:

  • D1. obsah do 1600ccm
  • D2. obsah do 2000ccm
  • D3. obsah nad 2000ccm

3. UPRAVENÉ CESTOVNÍ VOZY – povolené úpravy:

3.1. KAROSERIE

Může být odlehčena pouze: * kapota, dveře, blatníky a nárazníky materiál je libovolný a může být unich měněn tvar. Dále mohou být odstraněny uchycení zadních sedaček, prostor pro uložení rezervymůže být odstraněn, ale musí být zakrytován. Okrasné a aerodynamické prvky jsou povoleny. Čelní sklo musí být vrstvené, bezpečnostní, původní. Ostatní skla mohou být nahrazena plastovými (MAKRALON) min. tl. 3 mm. Všechna okna musí být průhledná. Posuvná okna jsou povolena. Je zakázáno použití tříštivého materiálu (PLEXISKLO). Pokud bylo ve vozidle namontováno střešní okno, musí být demontováno a otvor po něm zaslepen. Víko motorového či zavazadlového prostoru musí být vybaveno nejméně dvěma upevňovacími zařízeními, přičemž původní zámky mohou být odstraněny. Musí zůstat funkční dveře u řidiče a spolujezdce (pro otevření z vně vozu), ostatní mohou být zavařeny nebo zakrytovány. Je povoleno použít pneumatické zvedáky, ale bez lahve se stlačeným vzduchem ve vozidle. Vozidlo musí být vybaveno oběma zpětnými vnějšími zrcátky. Přední světla mohou být odstraněna, originální ochranné kryty motoru a podvozku mohou být odstraněny, ale musí být nahrazeny záchytnou vanou a jiným materiálem (DURAL) Veškeré izolační díly a plasty mohou být odstraněny.

3.2. INTERIÉR

Interiér vozidla může být upravován, přístrojová deska libovolná bez ostrých hran, čalounění a zvukové izolační materiály mohou být odstraněny. Volant libovolný, airbagy, stahování oken a osvětlení interiéru může být odstraněno, boční síť doporučena.

3.3. PODVOZEK

Nápravy, uchycení ramen a materiál může být měněn. Uložení v kovových pouzdrech je povoleno. Tlumiče a pružiny libovolné, stejně jako jejich umístění a uchycení. Stabilizátor a jeho uchycení libovolné. Světlá výška vozu není omezena, avšak žádná část vozidla se nesmí dotýkat země, pokud jsou všechny pneumatiky na jedné straně vozidla vypuštěny.

3.4. KOLA A PNEUMATIKY

Jsou libovolná, podložky pod disky jsou povoleny. Kompletní kolo nesmí přečnívat přes karoserii v půdorysu. Náhradní kolo není povinné.

3.5. BRZDY

Brzdový systém je libovolný pod podmínkou, že zahrnuje minimálně dva nezávislé okruhy ovládané týmž pedálem.

3.6. ŘÍZENÍ

Řízení může být libovolné.

3.7. MOTOR

Všechny vozy musí používat motor k danému typu automobilové značky. Materiál uložení motoru je libovolný, místo uložení motoru musí zůstat původní. Jinak veškeré úpravy bez omezení, pouze obsah motoru musí odpovídat zařazení do třídy. Systém NOS zakázán.

3.8. SPOJKA

Materiál a počet lamel libovolný.

3.9. PŘEVODOVKA

Počet stupňů a převody libovolné, systém řazení libovolný.

3.10. DIFERENCIÁL

Je povolen samosvorný diferenciál.

3.11. POHON

Koncepce pohonu musí zůstat zachována jako u původního vozidla.

3.12. ELEKTRONIKA, ZAPALOVÁNÍ

Libovolné. Baterie libovolná, může být přemístěna, avšak musí být řádně upevněna aby odolala při nárazu přetížení vozu. Startování musí být s elektrickým zdrojem ve vozidle, ovládaným jezdcem sedícím za volantem.

3.13. NÁDRŽ, PALIVA

Nádrž seriová původní nebo může být použita nádrž závodní s homologací. Palivo a přísady jsou libovolné. Pokud není použita sériová nádrž, musí být tato nádrž chráněna bezpečnostním krytem.

3.14. VÝFUK

Výfukové potrubí včetně svodů je libovolné. Zadní vyústění nesmí překročit o více jak 10 cm obrys karoserie. Výfukové plyny smí vycházet pouze na konci systému. Boční vyústění výfuků nesmí přesahovat obrys karoserie vůbec. Splňuje max. limity hladiny hluku, který je stanoven na 100dB meřeno při technické přejímce.

3.15. POVINNÁ BEZPEČNOSTNÍ VÝBAVA JEZDCE

3.15.1. Ochranný klecový bezpečnostní rám, který musí být vyroben z bezešvých ocelových trubek, tvar a uchycení musí odpovídat některým z vyobrazených náhledů. v príloze „J“ Mezinárodních sportovních řádů (MSR) FIA čl. 8.2 „definice rámu“, čl. 8.3.1 „základní struktura“. Minimální rozměry trubek a použití ve strukturách rámu dle tabulky v čl. 8.3.3.

3.15.2. Elektrický odpojovač ovládaný zevnitř i zvenku kde je označen modrým trojúhelníkem s červeným bleskem. Musí být zapojen tak, aby vypnul nastartovaný motor, ne pouze odpojil baterii.

3.15.3. Anatomická sportovní sedačka, čtyř až šesti bodové bezpečnostní pásy. Bezpečnostní pás – jedná se o připevnění nejméně dvěma ramenními a jedním bederním pásem. Body pro uchycení na karoserii: dva pro bederní pás, dva nebo jeden symetrický se sedadlem pro ramenní pásy. Je ZAKÁZÁNO připevňovat bezpečnostní pásy k sedadlům nebo jejich držákům. Sedačka musí být namontována na pevno, nikoliv přes sériově posuvné kolejnice.

3.15.4. Funkční hasící přístroj 2 kg upevněný tak, aby odolal přetížení při nárazu vozu. Zároveň musí být připevněn tak, aby v případě potřeby, jej bylo možné uvolnit bez použití jakéhokoliv nářadí. S platnou revizní zkouškou!!! Doporučujeme hasící systém.

3.15.5. Výbava jezdce – helma homologovaná pro silniční provoz s E, kombinéza (jednodílný oděv), celoprstové rukavice, uzavřená obuv. Doporučujeme nehořlavé spodní prádlo.

3.15.6. Tažné oko označené červenou šipkou vpředu i vzadu.

3.16. TURBO

V případě přeplňování je jmenovitý zdvihový objem válců násoben koeficientem a vůz je převeden do třídy, která odpovídá takto vypočtenému objemu. Koeficient u motorů přeplňovaných činí 1,5 násobek u benzínových a 1,4 u naftových motorů původního objemu. U motorů rotačních – WANKEL, je koeficient 1,3, v případě přeplňování rotačního motoru se použije koeficient 2,0.

4. SÉRIOVÉ CESTOVNÍ VOZY – povolené úpravy:

Při technické prohlídce bude vyžadováno předložení velkého TP vozidla pro kontrolu technickýchparametrů.

4.1. KAROSERIE

Karoserie musí být zachována zcela původní sériově vyráběná, materiál musí být zachován, odlehčení je zakázáno. Je povolena montáž okrasných a aerodynamických tuningových prvků
(spojlery, lemy blatníků, prahů atd.) Okna musí zůstat původní sériová. Přední světlomety, zadní lampy, ukazatele směru, klakson a stěrače musí zůstat plně funkční. Stahování bočních oken, kliky dveří, zámky dveří a kapot musí být zachovány a plně funkční.

4.2. EXTERIÉR A INTERIÉR

Je povoleno odstranit pouze, zadní sedadla s opěradly, ostatní čalounění zachováno. V případě použití ochranného rámu jsou povoleny úpravy interiéru. Pro umožnění montáže tohoto
rámu. Doporučuje se použití předních anatomických sedaček. Nutné použití tří, čtyř až šesti bodových pasů. Sériové pásy zakázány. Je možno odstranit povinnou výbavu. Originální ochranné kryty motoru a podvozku nesmí být odstraněny, případně chybějícího krytu musí být nahrazeny záchytnou vanou s jiným materiálem (DURAL).

4.3. MOTOR

Uložení motoru musí být zachováno na původním místě. Motor musí být použit pouze původní pro daný typ vozidla. Blok motoru a systém rozvodu musí být zachovány původní sériové. Klikový
mechanizmus, písty, kroužky, ojnice, vačky, ventily a další vnitřní části motorů, mohou být upraveny. Hlava válců nesmí být použita jiná, než vyráběná pro daný typ vozidla, avšak jsou povoleny její úpravy. Sací potrubí je možné upravit. Výfukové svody včetne kompletního potrubí mohou být upraveny, avšak musí zůstat minimálně jeden zcela funkční tlumič, za tlumič je považován i katalyzátor. Použití turbodmychadla nebo kompresoru, je možné pouze v prípade, že je výrobce montuje v rámci modelové řady daného vozidla sériové. Systém ovládání spojky, setrvačník a přítlačný talíř musí být zachovány původní sériové. Povolena montáž sportovního vzduchového filtru. Systém NOS zakázán. Diferenciál musí být použit, vyráběný v rámci modelové řady daného vozidla. Princip pohonu vozidla, včetne materiálu poloos, musí být zachován původní sériový. Princip pohonu vozidla, včetne materiálu poloos, musí být zachován původní sériový. Nádrž musí zůstat na původním místě a musí být sériová. Alternátor musí být plně funkční a na původním místě. Akumulátor musí být funkční, na původním místě a řádně připevněn.

4.4. PŘEVODOVKA

Převodovka musí být zachována sériová, může být zaměněna za jinou vyráběnou pouze v rámci modelové řady daného vozidla. Počet převodových stupňů včetně zpátečky, jejich převodový poměr a systém řazení musí být zachován tak jak byla převodovka sériově vyrobena.

4.5. PODVOZEK

Povolena montáž tuningových tlumičů a pružin pérování. Nápravy, ramena, tehlice a stabilizátory musí zůstat včetně materiálu zcela sériové. Nastavování změny geometrie horním uložením tlumiče je důrazně zakázáno.

4.6. BRZDY A ŘÍZENÍ

Kompletní brzdy, včetne ruční musí být plně funkční a zachovány tak jak byly dodávány výrobcem vozu sériové. Doplňková montáž hydraulické ruční brzdy je povolena. Řízení musí být
zachováno plně funkční sériové.

4.7. KOLA A PNEUMATIKY

Povoleny pneumatiky sériové se vzorkem min. 1,6mm. ** Pneumatiky mohou mít jakýkoliv rozměr ale nesmí přesahovat obrys vozu. Kola z lehkých slitin povolena. Rozšiřovací podložky kol povoleny, avšak kola nesmí přesahovat obrys vozu. Prořezané pneu zakázány.

4.8. POVINNÁ BEZPEČNOSTNÍ VÝBAVA

Doporučuje se elektrický odpojovač. Jinak vše v sériovém prodejním provedení, obecně platí – CO NENÍ POVOLENO, JE ZÁKÁZÁNO!

4.5.1. Výbava jezdce – helma homologovaná pro siniční provoz, kombinéza, celoprstové rukavice, uzavřená obuv.

4.5.2. Hasicí přístroj 2 kg řádně upevněný aby při nárazu odolal. Zároveň musí být připevněn tak, aby v případě potřeby, jej bylo možné uvolnit bez použití jakéhokoliv nářadí. S platnou revizní zkouškou!!!

5. SPECIÁLNÍ CESTOVNÍ VOZY- povolené úpravy:

Vozy startující v této třídě mají shodné technické předpisy s třídou upravené cestovní vozy, mimo bodů 3.7 MOTOR a 3.1 KAROSERIE. Zde je možno použít libovolný motor, uložení motoru musí být sériové držáky. Na karoserii povoleny drobné úpravy, nesmí však zasahovat do nosné části karoserie. Do tého třídy spadají i vozidla se samonosnou příhradovou konstrukcí, karbonovým monokokem, opatřené kryty kol, typu CATERHAM, KTM X-BOW, ARIEL-ATOM, KAIPAN atd.

5.1. TURBO

V případě přeplňování je jmenovitý zdvihový objem válců násoben koeficientem a vůz je převeden do třídy, která odpovídá takto vypočtenému objemu. Koeficient u motorů přeplňovaných činí 1,5 násobek u benzínových a 1,4 u naftových motorů původního objemu. U motorů rotačních – WANKEL, je koeficient 1,3, v případě přeplňování rotačního motoru se použije koeficient 2,0. Systém NOS zakázán.

5.2. Originální ochranné kryty motoru a podvozku mohou být odstraněny, ale musí být nahrazeny záchytnou vanou a jiným materiálem (DURAL).

6. FORMULE

Formulové speciály a sportovní prototypy, musí splňovat ustanovení mezinárodní FIA nebo národních technických předpisů pro danou kategorii platných pro příslušné období, pro které byly tyto předpisy vydány. To se týká zejména bezpečnostních prvků, jako: hasící přístroj, bezpečnostní pásy, odpojovač baterie, ochranný rám, palivová nádrž a celková konstrukce vozidla. Každý jezdec je povinen prokázat technickým komisařům, že jeho vůz po celou dobu závodu plně odpovídá předpisům.

Pořadatel si vyhrazuje právo po technické přejímce přeřadit vozidlo do jiné skupiny.

Pořadatel si dále vyhrazuje právo kdykoliv během sezóny technické předpisy změnit, změna bude vždy dopředu oznámena dodatkem.

CO NENÍ POVOLENO, JE ZAKÁZÁNO!!!

Most

Technické údaje tratě:

  • délka tratě: 4219 m
  • šířka závodní tratě: 12 – 15 m
  • nejdelší rovina: 792 m
  • nejkratší rovina: 150 m
  • počet zatáček: 21 z toho 12 pravých a 9 levých
  • převýšení: 12,04 m
  • max. stoupání: + 2,8%
  • max. klesání: -3,2%
  • stoupání od startu: + 0,43%
  • směr jízdy: ve směru hodinových ručiček
  • pole position: vlevo

Brno

Technické údaje tratě:

  • délka tratě: 5403,19 m
  • šířka závodní tratě:  15 m
  • nadmořská výška: 450 m
  • přímé úseky: 13 (min.délka 35m, max. délka 636,56m)
  • počet zatáček: 14 (6 levých, 8 pravých)
  • výškový rozdíl: 73,75 m
  • max. stoupání: + 7,5% na délce 917,00m
  • max. klesání: -5% na délce 410,00m
  • poloměr zatáček: min. 50m a max. 300m

Slovakia Ring

Technické údaje tratě: 

  • délka tratě: 5922 m
  • šířka závodní tratě:  12 m
  • délka cílové rovinky: 900m
  • šířka cílové rovinky: 20m
  • rozměry boxů: 8x5m a 10x5m
  • provoz: celkem 12 variant tratí = obousměrný provoz

Fotografie

[nggallery id=42]

Videa