Takový je DAKAR a Princezna vypověděla před cílem. Máme první vážné problémy.

Dakar – 5 etapa
Takový je DAKAR a Princezna vypověděla před cílem. Máme první vážné problémy.
5. etapa: Arequipa – Arica
Středa 9. ledna 2013
Motorky/Čtyřkolky
Spojovací úsek: 275 km
Rychlostní zkouška: 136 km
Auta/Kamióny
Spojovací úsek: 337 km
Rychlostní zkouška: 172 km
Relativně pozdní start umožnil nejpomalejším závodníků nahradit čas, který předtím ztratili. Všichni se posouvají zhruba o dvě hodiny v čase a to díky střídání časového pásma. V páté etapě, která spojovala dva státy a soutěž vstoupila do na území Chile, byl patrný rozdíl v krajině.
Změnili se i průměrné rychlosti soutěžících, kteří museli kličkovat v reliéfu od údolí k údolí. Těžká etapa se projevila i v navigaci. To ovšem nebyl problém naší posádky. To co jí opravdu dělalo starosti byla Princezna 69, která si dost umíněně postavila hlavu 20 km před cílem. Porucha elektriky znamená celkově osmé místo, v etapě propad na 62. místo a ztrátu 1:57:53.
Pilot naší Tatry se k tomu vyjadřuje: “No bylo to o fous. Málem jsme už ani nevěřili tomu, že se do cíle dostanem. Dlouho jsme hledali závadu, protože nám na autě odešly baterie, alternátor, ale i pohon 4×4. To může být bohužel na Dakaru klíčové. Navíc auto přestalo chladit a nešlo nastartovat. I když jsme uvízli v relativně lehkém terénu. Auto se stalo nepojízdné pouhých 20 km před cílem. Jedinou naší záchranou se pak stal další Čech, Marek Spáčil, který si zaslouží pochvalu a poděkování. Dokázal nás dotáhnout do cíle i za cenu ztráty vlasního času. Díky němu můžem ještě pokračovat v soutěži.”
Znovu si uvědomujeme slova Karla Lopraise. O tom, jak záludný umí být Dakar, že vedení v takové části soutěže ještě nic neznamená. “Jsou problémy se kterými se dá něco dělat, ale bohužel elektronika a elektrická kabeláž vozu jsou jedny z nejhorších závad, která nás mohli vůbec potkat. Ztratili jsme skoro dvě hodiny a tím pádem vedení v soutěži. Nic ale není ztraceno! Mechanici ihned začínají hledat příčiny a nikdo si nechce připustit fakt, že by se mělo v soutěži končit. Holt to je Dakar. Slyšeli jsme, že původní informace zněla defekt, ale tak to není. Jen ta smolná elektrika.” Odpovídá smutný Aleš Loprais před odjezdem do bivaku.
Naštěstí celý team je plný bojovníků a prací přes noc až do rána se závadu podařilo opravit a tak je možné pokračovat v závodě. Následuje 6. etapa a dlouhých 438 km speciálky a k tomu ještě 291 km dlouhý přejezd. Bude to po včerejšku hodně náročné, především začátek a konec šesté etapy. Nejprve čeká těžký terén, který bude stoupat a padat, skutečná horská dráha. Poté se opět zrychlí a na konci se musí posádky poprat s pořádným stoupáním téměř do dvou a půl kilometrů výšky nad mořem.
Alešovi všechno nejlepší k dnešním narozeninám, Princezně 69 umoudření a Markovi Spáčilovi díky přeje za všechny (a to moc moc moc)