GripTV

Main Menu

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

logo

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport
Auto-motoAutonovinkyNovinkyTesty
Home›Auto-moto›První jízda: Citroën C3 (2016)

První jízda: Citroën C3 (2016)

By Dominik Vlk
27.11.2016
2110
0
Sdílet:

dsc07991

České zastoupení Citroënu uvedlo na náš trh novou generaci C3. Ta se vzhledově inspiruje od divokého modelu C4 Cactus. U nové C3, která je pro francouzskou automobilku velmi důležitá, si ovšem Citroën nedovolil až tolik divoký design. Naživo nová C3 vypadá skutečně dobře. Není německy nudná, ale na druhou stranu nepůsobí jako z jiné planety. Snad akorát ochranné prvky Airbump mohou být pro někoho příliš. Naštěstí ale lze zvolit výbavu, ve které nejsou standardem. Výbavy jsou k dispozici tři: LIVE, FEEL a SHINE.

Příjemným překvapením rozhodně je, že i nejnižší výbavový stupeň LIVE má v základu tempomat, systém pro varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu a nebo rozpoznávání dopravních značek omezující rychlost. To jsou věci, za které se připlací i u některých prémiových značek. Stoprocentní radost ze základní výbavy ovšem kazí fakt, že v základu není rádio a klimatizace. Jinak je ale základní výbava opravdu překvapivě bohatá. Dále totiž obsahuje například šest airbagů, palubní počítač, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a nebo elektricky ovládaná okna předních dveří. I když Citroën nechce být nejlevnější, tak cenu minimálně u slabších motorizací nastavil velmi nízko. S motorem 1.2 PureTech s 50 kW a výbavou LIVE může být C3 vaše za 234 900 Kč.

Prostřední stupeň FEEL, který stojí o dvacet tisíc korun více, nabízí například i elektricky vyhřívaná a ovládaná vnější zpětná zrcátka, manuální klimatizaci, LED diody pro denní svícení a nebo rádio. Nejvyšší výbava SHINE pak obsahuje mimo jiné zadní okna v elektrice, dešťový i světelný senzor, multimediální systém se 7palcovou obrazovkou, automatickou klimatizaci, zadní parkovací senzory a nebo třeba kožený volant. Dostanete ovšem také Airbump. Specialitou pro tuto výbavu je pak ConnectedCam, což je kamera sledující dění před vozidlem. Záběry či fotky z této kamery lze následně pomocí aplikace v mobilním telefonu nahrávat na sociální sítě. Kamera je ovšem přínosná i v případě nehody. Za tuto vychytávku si připlatíte u nejvyšší výbavy 7 000 korun. Nejslabší motorizaci pořídíte ve výbavě SHINE za 299 900 Kč.

Zhruba 30 minut jsme v centru Prahy testovali exemplář v nejvyšší výbavě SHINE, který poháněl atmosférický benzínový tříválec o objemu 1,2 litru. Ten nabízí v našem případě 60 kW a 118 Nm. V nabídce je ještě slabší verze, která má 50 kW a 106 Nm. Rozdíl v ceně? 10 000 korun. Později do nabídky automobilka přidá i přeplňovaný benzínový motor, který nabídne 110 koní a šestistupňový automat. Atmosférické jednotky spoléhají na pětistupňový manuál. Pod kapotu C3 si je možné pořídit i dieselový čtyřválec o objemu 1,6 litru. A to ve dvou verzích – 55 kW a 73 kW. I naftový motor disponuje pětistupňovým manuálem.

Námi testovaná varianta slibuje zrychlení na stovku za 14,9 vteřin, což je relativně dlouhá doba. Městský provoz, ve kterém se auto bude pohybovat nejvíce, motor ale zvládne bez jakéhokoliv problému. Jelikož se jedná o atmosférický motor, tak pro větší akceleraci je nutné motor točit do vyšších otáček. To jsme ale nechtěli příliš dělat. Auto mělo v době testovací jízdy na tachometru zhruba 40 kilometrů. Během první jízdy nás na C3 nejvíce zaujal vnitřní prostor a komfort. Kočičí hlavy v centru zvládá nová C3 s absolutním přehledem. Takový komfort jsme rozhodně od tak malého auta nečekali.

Interiér vozu je podobně jako exteriér inspirován „kaktusem“, ale opět se C3 drží více při zemi. V nové C3 tak jsou k dispozici například klasické budíky. Někomu ale může vadit, že téměř veškeré nastavení se musí dělat pomocí multimediálního systému, takže to nelze dělat po paměti. Alespoň, že nastavení hlasitosti má otočný ovladač. Vnitřek působí hodnotným a bytelným dojmem. Snad jen plast na dveřích by mohl být hezčí. Vzhledem k mnoha plusům lze ale toto s klidem přehlédnout. Nový Citroën C3 je prostě docela povedené auto, se kterým by francouzská automobilka mohla mít úspěch.

Previous Article

Video: Co ukážou budíky, když najedete s ...

Next Article

Podívejte se, jaká auta jezdila na českých ...

0
Sdílení
  • 0
  • +

Dominik Vlk

Nejnovější články

  • 31.12.2024

    Test BMW X1 xDrive25e (2024): Zábavný univerzál

  • 15.12.2024

    První jízda s novou Škodou Elroq: Budoucí bestseller mezi EV?

  • 12.5.2024

    Test DS 7 E-Tense 300 EAT8 4×4 (2024)

  • 7.5.2024

    Ford v Česku rozšiřuje nabídku svého nejprodávanějšího pick-upu Ranger novým modelem Wildtrak X

  • 3.5.2024

    Renault představil model Symbioz

  • 1.5.2024

    Celoroční pneumatiky jsou čím dál oblíbenější. Plnohodnotnou náhradou vůči letním a zimním ale nejsou

  • 30.4.2024

    CUPRA ukázala modernizovaný Formentor a Leon

  • 30.4.2024

    Range Rover Eletric již prochází náročnými testy

  • 25.4.2024

    Mitsubishi odhaluje nové ASX

  • 25.4.2024

    Nový Opel Combo vstupuje na český trh

  • 24.4.2024

    Opel představuje novou generaci SUV Grandland

  • 20.4.2024

    Test Honda CR-V e:HEV AWD (2024)

  • 18.4.2024

    Citroën představuje nový vůz C3 Aircross

  • 18.4.2024

    Mazda CX-80 je nová vlajková loď značky

  • 10.4.2024

    Opel představil nové SUV Frontera

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00

 

Hlavní obsah

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

Sledujte také