GripTV

Main Menu

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

logo

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport
NovinkyTestyTOP
Home›Novinky›Test Škoda Fabia Combi ScoutLine 1.4 TDI (2016): Jak jezdí naftový tříválec v oplastovaném kabátku?

Test Škoda Fabia Combi ScoutLine 1.4 TDI (2016): Jak jezdí naftový tříválec v oplastovaném kabátku?

By Dominik Vlk
10.3.2017
3353
0
Sdílet:

Škoda Fabia Scout se poprvé ukázala v roce 2009 na ženevském autosalonu. Jednalo se o oplastovanou Fabii druhé generace. Zajímavostí bylo, že oplastované provedení bylo možné si pořídit nejen pro verzi combi, ale i pro krátší hatchback. Oplastovaná verze pro třetí generaci Fabie, která byla představena v září 2015, se již ovšem nejmenuje Scout, ale ScoutLine. Tento název má odlišit jen oplastovanou Fabii a Rapida od plnohodnoté Octavie Scout, která má zvýšený podvozek a pohon 4×4. Fabia totiž nikdy nenabízela pohon všech kol a přejmenování na ScoutLine je tak celkem logické. A ScoutLine už si také pořídíte pouze ve verzi combi. Vzhled se ale povedl. Již standardní Fabia nevypadá špatně a verze ScoutLine vypadá opravdu hezky. Zamrzí pouze to, že na autě není jediný emblém ScoutLine. Pokud tedy nevíte, že plasty znamenají ScoutLine, tak se to na autě nikde nedočtete.

Pro Fabii ScoutLine je nabízeno šest motorů. Testovaný červený exemplář je vybaven nejsilnější naftovou jednotkou 1.4 TDI. Dieselový tříválec nabízí 77 kW a 250 Nm. Výkon je posílán na přední kola skrze pětistupňovou převodovku. Asi vás ihned napadlo – naftový tříválec a ještě k tomu pouze s pětikvaltem. Jenže ta tříválcová jedna-čtyřka není vůbec špatná. Ano, při rozjezdech do kopce duní, ale rozhodně to není žádná katastrofa. A když se rozjedete, tak sice neposloucháte atmosférický osmiválec, ale tříválec je poměrně zticha. Dokázal bych si ale představit nižší spotřebu. Po městě a okolí jsem najezdil přes 400 kilometrů se spotřebou 6,3 litru na sto kilometrů. Téměř stejnou spotřebu jsem měl s Touranem, který měl dvoulitrové TDI a DSG. A pět rychlostí je sice málo, ale na druhou stranu je převodovka přesná a řazení jde zlehka. Pochválit musím i nastavení podvozku, který se chová dospěle a nabízí slušný komfort. Zároveň je ovšem dostatečně stabilní v zatáčkách a rozhodně ho nerozhodí rychlejší průjezd zatáčkou. Řízení sice nenabízí příliš zpětné vazby, jak už je dnes zvykem, ale je přesné.

Škodovce se nepovedl pouze exteriér Fabie – povedený je také vnitřkem vozu. Ten již na první pohled vypadá hezky a hodnotně. Je též velmi dobře postavený a v autě tak nikde nic nemlátí. V dnešní době již neplatí, že bohatá výbava je výsadou pouze velkých limuzín. I do Fabie si tak můžete připlatit bezklíčkové odemykání a startování a nebo třeba i adaptivní tempomat. Ten sice ve spojení s manuálem nefunguje zcela podle mých představ, ale i tak je to docela překvapení ve Fabii. Nechybí ani navigace a nebo automatická klimatizace, která by jen mohla být trochu výkonnější. Na druhou stranu Škoda tak trochu zapomněla nabídnout xenony nebo LED světla. Maximum pro Fabii jsou projektorové halogeny s LED denním svícením. Celkově se s LED světly šetřilo – například zadní světla používají výhradně klasické žárovky. Uvnitř Fabie ale budete opravdu rádi – vše funguje a vše je příjemné na pohled i na dotek. Snad jen prostoru by mohla Fabia nabízet více, ale to je z části tím, že je to prostě relativně malé auto. Slušný je i zavazadlový prostor, který má 530 litrů (bez rezervního kola).

Pojďme si to na závěr shrnout. Škoda Fabia ScoutLine je povedené auto. Vypadá dobře a kromě jízdy po městě a okolí zvládne i delší trasy. A jezdí příjemně, jen od ní nesmíte čekat zábavu. Naftový tříválec není špatný, pokud vám ovšem nevyhovuje, tak si můžete zvolit benzínový motor, který ovšem nyní už má také pouze tři válce. Interiér je dobře zpracovaný a vše v něm funguje podle mých představ. Jestliže mám najít něco, co by mohlo být lepší, tak bych uvítal xenonová nebo LED světla a šestistupňový manuál. Na závěr je třeba říct, že Scoutline je nejdražší provedení Fabie – nejlevněji pořídíte oplastovanou verzi za 376 900 Kč. A za motor 1.4 TDI 77 kW zaplatíte nejméně 472 900 Kč, což je za Fabii poměrně dost.

Technické údaje 
Motor
Zdvihový objem 1 422 ccm
Max. výkon 77 kW
Max. točivý moment 250 Nm
Spotřeba (l na 100 km)
Město 4.5
Mimo město 3.8
Kombinace 4.0
Výkony
Max. rychlost 196 km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod 10.2 s
Převodovka
pětistupňová manuální
Rozměry a objemy
Délka 4 257 mm
Šířka 1 732 mm
Výška 1 488 mm
Rozvor 2 470 mm
Objem nádrže 45 l
Pohotovostní hmotnost 1 189 kg
Previous Article

Mostecká radnice omezila novou vyhláškou závody na ...

Next Article

Toto je vila zakladatele AAA Auto, může ...

0
Sdílení
  • 0
  • +

Dominik Vlk

Nejnovější články

  • 31.12.2024

    Test BMW X1 xDrive25e (2024): Zábavný univerzál

  • 15.12.2024

    První jízda s novou Škodou Elroq: Budoucí bestseller mezi EV?

  • 12.5.2024

    Test DS 7 E-Tense 300 EAT8 4×4 (2024)

  • 7.5.2024

    Ford v Česku rozšiřuje nabídku svého nejprodávanějšího pick-upu Ranger novým modelem Wildtrak X

  • 3.5.2024

    Renault představil model Symbioz

  • 1.5.2024

    Celoroční pneumatiky jsou čím dál oblíbenější. Plnohodnotnou náhradou vůči letním a zimním ale nejsou

  • 30.4.2024

    CUPRA ukázala modernizovaný Formentor a Leon

  • 30.4.2024

    Range Rover Eletric již prochází náročnými testy

  • 25.4.2024

    Mitsubishi odhaluje nové ASX

  • 25.4.2024

    Nový Opel Combo vstupuje na český trh

  • 24.4.2024

    Opel představuje novou generaci SUV Grandland

  • 20.4.2024

    Test Honda CR-V e:HEV AWD (2024)

  • 18.4.2024

    Citroën představuje nový vůz C3 Aircross

  • 18.4.2024

    Mazda CX-80 je nová vlajková loď značky

  • 10.4.2024

    Opel představil nové SUV Frontera

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00

 

Hlavní obsah

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

Sledujte také