Hodnocení sezóny 2017 z pohledu Citroen Racing

Tovární tým Citroen Racing si uvědomil, že sezóna 2017 MS v rally je již odepsaná a v této době se už připravuje na sezónu příští. V letošní sezóně se očekávalo, že vůz C3 WRC vrátí Citroen do doby, která ho v době největší dominance dostala na výsluní v podobě sedmnácti získaných titulů. Místo toho se Citroen pohybuje na spodní části hodnocení týmů, 142 bodů za M-Sportem.
Vedoucí týmu Yves Matton řekl: ,,Cílem je nyní pracovat na dlouhodobém pohledu. Pracujeme na nejlepší cestě pro rok 2018, kdy budeme chtít najít nejlepší tempo. Nemůžeme říct. že to tempo nemáme, na některých soutěžích máme tempo dobré, ale jsou zase jiné podniky, kde nám tempo chybí. To chceme změnit, chceme mít dobré tempo ve všech podmínkách. Vše nyní zkoumáme, pracujeme více na vývoji než na testování na jednotlivé podniky. To ale neznamená, že nemůžeme v letošní sezóně bojovat o vítězství.
Citroen v červnu homologoval určité změny svého vozu po Rally Sardinia, čkoliv Matton zdůraznil, že se jedná o ,,starý příběh“ a že nové rozložení točivého momentu bylo něco, co po dlouhou dobu požadoval Kris Meeke. Dalším problémem pro vůz C3 WRC je odpružení, na čemž již Citroen má pracovat. ,,Práce s odpružením není tak jednoduchá. S rozdělením točivého momentu změníme pouze část z toho, co již máme a uvidíme, jestli změny budou nebo nebudou fungovat. Ale u tlumičů to tak nefunguje, nemůžete vzít tlumiče z regálu a očekávat, že budou perfektní. Po Švédsku jsme přijali některá rozhodnutí a poté začali provádět změny, ale v té době jsme už věděli, že tyto změny budou až na nadcházející sezónu. Je to velmi dlouhý proces“, doplnil Matton.
Andreas Mikkelsen je přesvědčený, že dosavadní změny zlepšily jízdní vlastnosti Citroenu. ,,Pracovali jsme na diferenciálu, abychom se snažili přetáčivosti vozu a je to o hodně lepší. V posledních dnech jsme vyzkoušeli hodně vyriant, ale vše zabere hodně času“, uvedl Mikkelsen a myslí si, že problémy spojené s odpružením, které měli Kris Meeke a Craig Breen v Argentině, byly odstraněny. ,,Teď je na voze víc ochrany, dokonce vic, než jsme měli u Volkswagenu. Začínáme být s vozem spokojeni. Už se těším na Německo, až znovu usednu do vozu a všechny změny vyzkouším“, uzavřel hodnocení novinek Andreas Mikkelsen.