Test Peugeot 3008 1.6 THP GT Line (2017): Když chcete GT, ale nechcete naftu

Peugeot 3008 už jsme tu jednou měli. Jednalo se o vrcholnou verzi GT, která má pod kapotou dvoulitrový naftový čtyřválec. Někomu ale nemusí nafta vonět, ale přesto by rád verzi GT. Pro takové zákazníky připravila francouzská automobilka verzi GT Line, která se top modelu podobá. Na rozdíl od něho ovšem lze mít pod kapotou i benzínovou jedna-šestku. Právě tuto verzi letošního auta roku jsme vyzkoušeli.
Pod kapotou tedy máme motor 1.6 THP, který má 165 koní a 240 Nm. Výkon míří na přední kola (4×4 není v nabídce) skrze šestistupňovou automatickou převodovku, která je jedinou možností – manuál se nenabízí. Zrychlení z nuly na sto je otázkou 8,9 vteřin a maximální rychlost je 201 km/hod, což jsou mimochodem podobné hodnoty jako má verze GT se 180koňovým naftovým dvoulitrem.
Benzínový motor je perfektně kultivovaný a dokud nesešlápnete více plyn, tak o něm nevíte. Když ale motor vytočíte do vyšších otáček, tak zní docela utrápeně. Na nedostatek výkon si ale nelze stěžovat. Na každodenní svižnější ježdění je ho akorát. Oproti naftovému dvoulitru se samozřejmě musíte smířit s o něco vyšší spotřebou. My jezdili za 7,5 až 8,5 l na 100 km. Automatická převodovka řadí hladce, ale při rychlejší jízdě trochu zdržuje. Líbí se nám naladění podvozku, které sice není typicky francouzské, ale je ideálním poměrem mezi komfortem a stabilitou auta v zatáčkách. Peugeot trochu znejistí, když se ocitnete na nekvalitním povrchu. Pochválit musíme i řízení, které je přesné a reaguje rychle. Někomu ale nemusí vyhovovat malý volant a téměř nulová zpětná vazba. Ostudu Peugeotu 3008 nedělají ani brzdy.
Už v testu 3008 GT jsme psali, že tento Peugeot se podle nás vzhledově skutečně povedl. Design exteriéru je odvážný, ale nikoliv přehnaně, takže auto nepůsobí jako z jiného světa. My bychom si dokonce objednali i dvoubarevnou karoserii, která je už podle někoho moc. Oproti předchozí 3008, která vypadala fakt divně, je tohle úplně jiná třída, což vlastně také je, jelikož v minulé generaci se jednalo o MPV.
Francouzská automobilka se nebála být odvážná ani uvnitř. Interiér 3008 na nás působí jako kokpit budoucnosti. Žádné analogové budíky, minimum tlačítek (otočný ovladač pro upravení hlastiosti ale zůstal), luxusní vzhled a velmi dobré materiály. Digitální přístrojovka funguje hezky a má dobré rozlišení. Středový dotykový displej sice ještě nedosahuje kvalit jako systém koncernu VW, ale není vůbec špatný. Některým řidičům se nemusí líbit, že i klimatizace se ovládá skrze dotykovou obrazovku. Široký a mohutný středový panel natočený směrem k řidiči vypadá zajímavě, ale způsobuje, že v 3008 není přehnaně moc místa. Nelze si sice stěžovat na nedostatek, ale mohlo by to být lepší. Zavazadlový prostor nabízí objem pěkných 520 litrů.
Výtečná je i výbava vozu. Věci jako vyhřívané sedačky nebo automatickou klimatizace berte za samozřejmost. Peugeot 3008 nabízí mnohem víc. Ve výbavě nechybí třeba adaptivní tempomat, hlídání mrtvého úhlu, hlídání jizdního pruhu a nebo asistent dálkových LED světel. A hlavně – všechny asistenty fungují spolehlivě.
Budeme se opakovat. I tentokrát se nám totiž 3008 líbila. My bychom si sice vybrali naftové provedení, ale pokud nenajedete příliš mnoho kilometrů, nebo je vám prostě benzín sympatičtější, tak s ním rozhodně nešlápnete vedle. A zbytek auta nám opět ukázal, že Peugeot udělal skvělé auto. Jen se nenechte zmást jednou věcí. I když to vypadá, že s 3008 můžete i mimo silnici, tak to radši moc nezkoušejte. Pohon všech kol totiž není v nabídce a celkově je 3008 naladěná hlavně na silnici. Je třeba myslet také na to, že vybavené verze už nestojí malé peníze. Testovaná 3008 1.6 THP GT Line začíná na 750 000 Kč. Za tyto penízete již dostanete opravdu slušně vybavené auto, ale třeba za adaptivní tempomat nebo navigaci si stále musíte připlatit. Výběrem benzínové varianty GT Line také docela ušetříte. Naftová verze GT stojí minimálně 895 000 Kč.
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 1 598 ccm |
Max. výkon | 121 kW |
Max. točivý moment | 240 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | 9.8 |
Mimo město | 5.3 |
Kombinace | 7.0 |
Výkony | |
Max. rychlost | 201 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 8.9 s |
Převodovka | |
šestistupňová automatická | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 447 mm |
Šířka | 1 841 mm |
Výška | 1 623 mm |
Rozvor | 2 675 mm |
Objem nádrže | 53 l |
Pohotovostní hmotnost | 1 475 kg |