GripTV

Main Menu

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

logo

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport
NovinkyTestyTOP
Home›Novinky›Test Peugeot 3008 1.6 THP GT Line (2017): Když chcete GT, ale nechcete naftu

Test Peugeot 3008 1.6 THP GT Line (2017): Když chcete GT, ale nechcete naftu

By Dominik Vlk
22.9.2017
1499
0
Sdílet:

Peugeot 3008 už jsme tu jednou měli. Jednalo se o vrcholnou verzi GT, která má pod kapotou dvoulitrový naftový čtyřválec. Někomu ale nemusí nafta vonět, ale přesto by rád verzi GT. Pro takové zákazníky připravila francouzská automobilka verzi GT Line, která se top modelu podobá. Na rozdíl od něho ovšem lze mít pod kapotou i benzínovou jedna-šestku. Právě tuto verzi letošního auta roku jsme vyzkoušeli.

Pod kapotou tedy máme motor 1.6 THP, který má 165 koní a 240 Nm. Výkon míří na přední kola (4×4 není v nabídce) skrze šestistupňovou automatickou převodovku, která je jedinou možností – manuál se nenabízí. Zrychlení z nuly na sto je otázkou 8,9 vteřin a maximální rychlost je 201 km/hod, což jsou mimochodem podobné hodnoty jako má verze GT se 180koňovým naftovým dvoulitrem.

Benzínový motor je perfektně kultivovaný a dokud nesešlápnete více plyn, tak o něm nevíte. Když ale motor vytočíte do vyšších otáček, tak zní docela utrápeně. Na nedostatek výkon si ale nelze stěžovat. Na každodenní svižnější ježdění je ho akorát. Oproti naftovému dvoulitru se samozřejmě musíte smířit s o něco vyšší spotřebou. My jezdili za 7,5 až 8,5 l na 100 km. Automatická převodovka řadí hladce, ale při rychlejší jízdě trochu zdržuje. Líbí se nám naladění podvozku, které sice není typicky francouzské, ale je ideálním poměrem mezi komfortem a stabilitou auta v zatáčkách. Peugeot trochu znejistí, když se ocitnete na nekvalitním povrchu. Pochválit musíme i řízení, které je přesné a reaguje rychle. Někomu ale nemusí vyhovovat malý volant a téměř nulová zpětná vazba. Ostudu Peugeotu 3008 nedělají ani brzdy.

Už v testu 3008 GT jsme psali, že tento Peugeot se podle nás vzhledově skutečně povedl. Design exteriéru je odvážný, ale nikoliv přehnaně, takže auto nepůsobí jako z jiného světa. My bychom si dokonce objednali i dvoubarevnou karoserii, která je už podle někoho moc. Oproti předchozí 3008, která vypadala fakt divně, je tohle úplně jiná třída, což vlastně také je, jelikož v minulé generaci se jednalo o MPV.

Francouzská automobilka se nebála být odvážná ani uvnitř. Interiér 3008 na nás působí jako kokpit budoucnosti. Žádné analogové budíky, minimum tlačítek (otočný ovladač pro upravení hlastiosti ale zůstal), luxusní vzhled a velmi dobré materiály. Digitální přístrojovka funguje hezky a má dobré rozlišení. Středový dotykový displej sice ještě nedosahuje kvalit jako systém koncernu VW, ale není vůbec špatný. Některým řidičům se nemusí líbit, že i klimatizace se ovládá skrze dotykovou obrazovku. Široký a mohutný středový panel natočený směrem k řidiči vypadá zajímavě, ale způsobuje, že v 3008 není přehnaně moc místa. Nelze si sice stěžovat na nedostatek, ale mohlo by to být lepší. Zavazadlový prostor nabízí objem pěkných 520 litrů.

Výtečná je i výbava vozu. Věci jako vyhřívané sedačky nebo automatickou klimatizace berte za samozřejmost. Peugeot 3008 nabízí mnohem víc. Ve výbavě nechybí třeba adaptivní tempomat, hlídání mrtvého úhlu, hlídání jizdního pruhu a nebo asistent dálkových LED světel. A hlavně – všechny asistenty fungují spolehlivě.

Budeme se opakovat. I tentokrát se nám totiž 3008 líbila. My bychom si sice vybrali naftové provedení, ale pokud nenajedete příliš mnoho kilometrů, nebo je vám prostě benzín sympatičtější, tak s ním rozhodně nešlápnete vedle. A zbytek auta nám opět ukázal, že Peugeot udělal skvělé auto. Jen se nenechte zmást jednou věcí. I když to vypadá, že s 3008 můžete i mimo silnici, tak to radši moc nezkoušejte. Pohon všech kol totiž není v nabídce a celkově je 3008 naladěná hlavně na silnici. Je třeba myslet také na to, že vybavené verze už nestojí malé peníze. Testovaná 3008 1.6 THP GT Line začíná na 750 000 Kč. Za tyto penízete již dostanete opravdu slušně vybavené auto, ale třeba za adaptivní tempomat nebo navigaci si stále musíte připlatit. Výběrem benzínové varianty GT Line také docela ušetříte. Naftová verze GT stojí minimálně 895 000 Kč.

Technické údaje 
Motor
Zdvihový objem 1 598 ccm
Max. výkon 121 kW
Max. točivý moment 240 Nm
Spotřeba (l na 100 km)
Město 9.8
Mimo město 5.3
Kombinace 7.0
Výkony
Max. rychlost 201 km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod 8.9 s
Převodovka
šestistupňová automatická
Rozměry a objemy
Délka 4 447 mm
Šířka 1 841 mm
Výška 1 623 mm
Rozvor 2 675 mm
Objem nádrže 53 l
Pohotovostní hmotnost 1 475 kg
Previous Article

Do aukce míří poslední Mercedes-Maybach G 650 ...

Next Article

Arnold Schwarzenegger si nechal postavit speciální Hummer ...

0
Sdílení
  • 0
  • +

Dominik Vlk

Nejnovější články

  • 31.12.2024

    Test BMW X1 xDrive25e (2024): Zábavný univerzál

  • 15.12.2024

    První jízda s novou Škodou Elroq: Budoucí bestseller mezi EV?

  • 12.5.2024

    Test DS 7 E-Tense 300 EAT8 4×4 (2024)

  • 7.5.2024

    Ford v Česku rozšiřuje nabídku svého nejprodávanějšího pick-upu Ranger novým modelem Wildtrak X

  • 3.5.2024

    Renault představil model Symbioz

  • 1.5.2024

    Celoroční pneumatiky jsou čím dál oblíbenější. Plnohodnotnou náhradou vůči letním a zimním ale nejsou

  • 30.4.2024

    CUPRA ukázala modernizovaný Formentor a Leon

  • 30.4.2024

    Range Rover Eletric již prochází náročnými testy

  • 25.4.2024

    Mitsubishi odhaluje nové ASX

  • 25.4.2024

    Nový Opel Combo vstupuje na český trh

  • 24.4.2024

    Opel představuje novou generaci SUV Grandland

  • 20.4.2024

    Test Honda CR-V e:HEV AWD (2024)

  • 18.4.2024

    Citroën představuje nový vůz C3 Aircross

  • 18.4.2024

    Mazda CX-80 je nová vlajková loď značky

  • 10.4.2024

    Opel představil nové SUV Frontera

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00

 

Hlavní obsah

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

Sledujte také