Test Peugeot 308 GT 1.6 THP: Když se chcete občas pobavit

Aktuálně prodávaný Peugeot 308 se světu ukázal v roce 2013. Nelze se proto divit, že v loňském roce prošel francouzský hatchback modernizací. Facelift to však nebyl příliš velký – rozpoznatelnou změnou je vlastně pouze nová příď. Peugeotu ale nelze mít malé změny za zlé. Design současné 308 hodnotíme velmi kladně i po téměř 5 letech od premiéry.
Změny se ovšem odehrály i pod kapotou, kam se nastěhovaly nové motory 1.5 a 2.0 BlueHDi. My však máme pod kapotou benzínový čtyřválec 1.6 THP, který byl v nabídce už před modernizací. Tento motor dostanete pouze ve verzi GT, což je takový mezistupeň mezi klasickým modelem a ostrou verzí GTi. Náš motor má 205 koní a 285 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou 7,5 vteřin a maximální rychlost je 235 km/h. Kromě benzínového motoru můžete mít verzi GT i s naftovým dvoulitrem, který má 177 koní. Dieselový model je ale dostupný pouze s osmistupňovým automatem.
Naopak námi testovaná benzínová verze je spojena a šestistupňovým manuálem a pro změnu není k dispozici s automatem. Model 308 GT je opravdu příjemně naladěn. Je to totiž vyvážený mix běžného auta a sportovního hatchbacku. Když potřebujete nebo chcete jet rychle, tak stačí podřadit a šlápnout na plyn. Auto vystřelí překvapivě rychle vpřed a ani na dálnici jeho chuť zrychlovat nezmizí. Správně je naladěn i podvozek, který nabízí dostatečný komfort a slušnou stabilitu v zatáčkách.
Dojem ze zábavy za volantem kazí akorát řízení, které je sice přesné, ale bez zpětné vazby. Působí, jako kdyby volant nebyl vůbec s koly propojen. Při sportovní jízdě nám chyběl také jakýkoliv zvukový projev. Abychom tedy byli přesní – jakýkoliv skutečný zvukový projev. Když totiž pustíte sportovní režim, tak vám zčervenají budíky, což je fajn, ale také se pustí umělý zvuk, což není fajn. Když naopak potřebujete v klidu dojet na druhý konec republiky, tak stačí pustit tempomat a užívat si hospodárnost motoru. I přes občasné využití maximálního výkonu jsme totiž jezdili za 6.7 litru na 100 kilometrů, což považujeme za skvělou hodnotu.
V interiéru se toho změnilo ještě méně než v exteriéru. Čekali bychom, že se do 308 nastěhuje virtuální kokpit z modelu 3008 a 5008, ale hatchback je i nadále věrný analogovým ukazatelům, které jsou netypicky nad volantem. Přední sedadla jsou pohodlná a trávit na nich delší cestu není vůbec žadný problém. Mají dokonce masážní funkci. Pouze loketní opěrku bychom si představovali lépe nastavitelnou. Na zadních sedadlech je to ale s prostorností horší. Zavazadlový prostor má 420 litrů. Interiér 308 se může pochlubit čistým designem, který je možný díky tomu, že většina věcí se ovládá skrze dotykový displej. Včetně třeba nastavení klimatizace, což nemusí vyhovovat každému. Multimediálný systém nepatří mezi nejlepší na trhu, ale je v pohodě použitelný. Mile nás překvapila navigace, která znala čísla popisná i v malé vesnici.
Peugeot 308 GT s benzínovým motorem je ideální vůz pro řidiče, který potřebuje stoprocentní každodenní použitelnost a zároveň se občas chce ze zábavy projet. Pokud hledáte takovéto auto, tak vám s klidným srdcem můžeme 308 GT doporučit. Francouzský hatchback s tímto motorem může být váš za 610 000 korun, což není špatná cena.
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 1 598 ccm |
Max. výkon | 151 kW |
Max. točivý moment | 285 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | 7.4 |
Mimo město | 4.6 |
Kombinace | 5.6 |
Výkony | |
Max. rychlost | 235 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 7.5 s |
Převodovka | |
šestistupňový manuál | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 253 mm |
Šířka | 1 804 mm |
Výška | 1 447 mm |
Rozvor | 2 620 mm |
Objem nádrže | 53 l |
Pohotovostní hmotnost | 1 415 kg |