Test Volkswagen Polo 1.0 TSI: Najít na něm chybu je nemožné
Již šestou generaci modelu Polo ukázal Volkswagen v červnu 2017. Oproti minulé generaci vůz mírně narostl a zase se tak o kousek přiblížil známějšímu Golfu. I z technického hlediska se jedná o skutečně nové auto. Je totiž postaveno na modulární platformě MQB A0, kterou využívá i nový Seat Ibiza. Vzhledově se nové Polo velmi povedlo. Vypadá jako plnohodnotné a dospělé auto, což ocenil téměř každý, s kým jsme se o Polu během testování bavili. Líbí se nám také to, že Polo je osobité, nejedná se o zmenšený Golf.
O pohon nového Pola se v našem případě stará litrový tříválec o výkonu 70 kW. Tento motor je spojen s pětistupňovým manuálem. Za příplatek je možné mít sedmistupňové DSG. Zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou 10,8 vteřin a maximální rychlost je 187 km/h. Motor 1.0 TSI je pro nás příjemným překvapením. Sice občas zaduní (zejména při rozjezdech do kopce), ale jinak je motor kultivovaný a Polo je s ním překvapivě živé. Nikdy jsme neměli pocit, že bychom potřebovali více výkonu. Pokud byste to ale viděli jinak, tak Volkswagen nabízí i silnější variantu s 85 kW, která má navíc už šestikvalt.
Náše pětistupňová převodovka je však přesná a šestka příliš nechybí ani na dálnici. Polo se na silnici chová jako dospělé auto. Podvozek je tak akorát pohodlný, ale nevadí mu ani rychlejší jízda po okresce, kterou zvládne bez problémů. Dokonce vás zatáčky s ním budou docela bavit. Příjemným překvapením je i spotřeba. S Polem jsme najeli 700 kilometrů a na konci testování jsme v palubním počítači našli hodnotu 5.1 litru na 100 kilometrů.
Jestliže exteriér se nám skutečně líbí, tak u interiéru se nemůžeme rozhodnout. Líbí se nám, že se odlišuje od ostatních modelů automobilky, ale středové výdechy klimatizace se nám prostě nelíbí. Debatovat ale nelze o zpracování a ergonomii. Tady Volkswagen opět ukázal, že umí postavit auto, které je radost používat. Test Pola nás bavil i z jednoho neobvyklého důvodu. Obvykle jsou novinářská auta v plné výbavě. Testované Polo rozhodně nebylo v základní výbavě, ale bylo vybaveno rozumně. Dalo by se říct, že takto bychom si auto naspecifikovali my.
Ve výbavě jsme tedy měli LED světlomety, adaptivní tempomat a nebo automatickou klimatizaci. Chyběl však virtuální kokptit, bezklíčkové odemykání a startování nebo navigace. Absence navigace není zas tak velký problém – multimediální systém totiž podporuje Apple CarPlay a Android Auto, takže navigaci jednoduše nahradíte mobilem. Samotný multimediální systém si zaslouží velkou pochvalu. Polo samozřejmě nedokáže popřít své rozměry, ale na danou kategorii je uvnitř dostatek prostoru a komfortu. Delší cesty rozhodně nejsou problém. Zavazadlový prostor pak má 351 litrů.
Nové Polo je Volkswagen jak má být. Do detailu dotažené auto, na kterém se opravdu těžce hledají chyby. Během týdenního testování se nám nepodařilo najít jedinou vážnější chybu, za kterou bychom mohli Polo oprávněně zkritizovat. I ten benzínový tříválec je pro nás přijatelný – má dostatek výkonu, slušnou kultivovanost a skvělou spotřebu. I když je Polo druhý nejmenší Volkswagen, tak bychom si ho bez problémů dokázali představit jako jediné auto v rodině. Za zmínku stojí i možnost mít ostrý model GTI, verzi na stlačený zemní plyn a nebo model pro audiofily s reproduktory Beats. Jediným mínusem nového Pola je cena. Základní cena 292 900 Kč vypadá ještě velmi dobře, ale vybavenější auto s naším motorem vyjde na 376 900 Kč a to si ještě musíte připlatit například i za LED světlomety. A to už není málo.
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 999 ccm |
Max. výkon | 70 kW |
Max. točivý moment | 175 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | 5.5 – 5.6 |
Mimo město | 3.8 – 3.9 |
Kombinace | 4.4 – 4.5 |
Výkony | |
Max. rychlost | 187 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 10.8 s |
Převodovka | |
pětistupňová manuální | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 053 mm |
Šířka | 1 751 mm |
Výška | 1 446 mm |
Rozvor | 2 564 mm |
Objem nádrže | 40 l |
Pohotovostní hmotnost | 1 145 kg |