Neuville v dramatickém závěru ovládl Sardínii

Velmi dramatický souboj až do konce posledních metrů o celkové vítězství v soutěži se odehrál na posledním podniku světového šampionátu Rally Italia Sardegna. Až do poslední rychlostní zkoušky vedl Sébastien Ogier. Na závěrečné Power Stage ale dokázal letošní lídr světového šampionátu Thierry Neuville úřadujícího šampiona porazit o 1,5 sekundy a tím si zajistil vítězství o pouhých 0,7 sekundy! Nutno dodat, že náskok Ogiera před Neuvillem byl před začátkem poslední etapy, která čítala pouze čtyři rychlsotní zkoušky, pouze 3,9 vteřiny. Thierry Neuville dokázal zvítězit ve všech erzetách poslední etapy včetně Power Stage a tím si zajistil plný bodový zisk z této soutěže.
Ale pojďme od začátku. První sekci první etapy jasně ovládnul Andreas Mikkelsen, který si se svým Hyundaiem získal náskok již 14 vteřin před druhým Neuvillem. Na druhém průjezdu rychlostní zkoušky Tula ale začal mít problémy s převodovkou, kvůli kterým musel na následující erzetě odstoupit. Poté se sice do soutěže vrátil v rámci Super Rally, ale samozřejmě s velkou časovou ztrátou. Průběžné vedení v soutěži tedy převzal Sébastien Ogier, který na vedoucí pozici přenocoval s náskokem 18,9 vteřin před druhým Neuvillem. Během druhé etapy ale belgický jezdec začal postupně zrychlovat a náskok Ogiera stahoval. Na konci druhé etapy byl náskok Ogiera již zmíněných pouhých 3,9 vteřiny. Třetí přičku držel Esapekka Lappi s toyotou Yaris, který měl luxusní, více než minutový, náskok na Haydena Paddona.
Ogier si byl vědom dotahujícího Neuvilla, ale v daných podmínkách nemohl jet rychleji. Thierry Neuville byl rychlejší na všech erzetách a dojel si tak pro fantastické vítězství. ,,Nemyslím si, že z tohoto víkendu bychom měli být nespokojeni. Udělal jsem vše, co bylo v mých silách, ale musím říct, že nejsem ochoten příjmout takové riziko jako Thierry. Postupně jsem ztrácel desetiny, zejména v pomalejších a technicky náročnějších pasážích, ale stále jsme dokázali udělat dobrý výsledek pro vývoj šampionátu. Jsme v půlce sezóny, zbývá dalších šest závodů a my budeme určitě dál velmi silní. Bude to hezká výzva, ale teď je čas na přestávku a užívání dovolené“, řekl ke svému působení na Sardínii Sébastien Ogier, jehož spolujezdec Julien Ingrassia se dopustil na předposlední rychlostní zkoušce zvláštní chyby, kdy v časové kontrole po erzetě zapomněl jízdní výkaz. Posádka byla podmínečně s platností do konce sezóny (v případě, že se bude taková situace opakovat) potrestána odejmutím bodového zisku jak v klasifikaci jezdců, tak v klasifikaci týmů a musí zaplatit pokutu 10 000 Euro.
Thierry Neuville zhodnotil soutěž velmi jednoduše: ,,„Byl to skutečně fantastický boj se Sebem. Toto je velmi cenné vítězství a velmi děkujeme všem v týmu za to, že nám dali skvělé auto.“
V kategorii WRC2 startovala na třetí soutěži světového šampionátu v barvách mladoboleslavského továrního týmu Škoda posádka Jan Kopecký – Pavel Dresler. Při třetím startu v této sezóně si dojel Kopecký pro třetí vítězství s luxusním náskokom přesahujícím 3 minuty na svého týmového parťáka Ole Christiana Veibyho. Kopecký se tak drží na druhém místě celkového bodování šampionátu. Šéf týmu Škoda Motorsport Michal Hrabánek to okomentoval slovy: “Jan i Ole Christian předvedli fantastický výkon, který mě naplňuje štěstím a radostí! Zatím jsme v sezóně 2018 vyhráli šest ze sedmi podniků WRC 2 a jsme na dobré cestě k obhajobě našich titulů. Pokud jde o pohár jezdců, Pontus a Jan budou do konce sezóny startovat ve stejném počtu rallye a mají tak vyrovnanou šanci v boji o titul – nechť vyhraje ten nejlepší!”
Konečné výsledky Rally Italia Sardegna:
1. Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 WRC) 3:29:18,7
2. Sébastien Ogier – Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC) +0,7
3. Esapekka Lappi – Janne Ferm (Toyota Yaris WRC) +1:56,3
4. Hayden Paddon – Sebastian Marshall (Hyundai i20 WRC) +2:55,2
5. Mads Østberg – Toretein Eriksen (Citroen C3 WRC) +3:10,9
6. Craig Breen – Scott Martin (Citroen C3 WRC) +4:31,7
7. Jari-Matti Latvala – Miika Anttila (Toyota Yaris WRC) +11:22,1
8. Jan Kopecký – Pavel Dresler (Škoda Fabia R5) +13:14,6
9. Ott Tänak – Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC) +13:18,2
10. Teemu Suninen – Mikko Markkula (Ford Fiesta WRC) +15:30,4
Na všechny posádky nyní čeká 7 týdnů dovolené. Další pokračování světového šampionátu bude na věhlasné soutěži ve Finsku poslední víkend v červenci.