GripTV

Main Menu

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

logo

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport
NovinkyTestyTOP
Home›Novinky›Test BMW X6 M50d: Šestiválec se třemi turby umí velké věci

Test BMW X6 M50d: Šestiválec se třemi turby umí velké věci

By Dominik Vlk
10.6.2018
1992
0
Sdílet:

Když BMW před 10 lety ukázalo poprvé X6, milovníci značky se zděsili. Velmi kritičtí byli i někteří novináři. Každý si jiště vzpomene na recenzi Jeremyho Clarksona, podle kterého bylo na autě vlastně všechno špatně. Jak se ale ukázalo, zas tak špatný krok to od BMW nebyl. První generace měla totiž poměrně velký prodejní úspěch. Z výrobní linky sjelo na 265 000 exemplářů.

Mnichovská automobilka také donutila do nově založeného segmentu vstoupit německou konkurenci. I když jí to několik let trvalo. Nejdříve v závěru roku 2014 zareagoval Mercedes, který přišel s GLE Coupé. A před pár dny se přidalo Audi se svým modelem Q8. BMW samozřejmě neusnulo na vavřínech a od roku 2014 vyrábí již druhou generaci X6. Současné provedení zakladatele třídy SAC jsme vyzkoušeli ve vrcholné naftové verzi.

Jedná se samozřejmě o provedení M50d, které pohání třílitrový naftový šestiválec se třemi turby. Pod plynovým pedálem máme k dispozici výkon 381 koní a točivý moment 740 Nm. I když se nejedná o žádného drobečka, zrychlení z 0 na 100 km/h trvá pouze 5,2 vteřin a maximální rychlost je 250 km/h. Naftový šestiválec se může pochlubit skvělou kultivovaností, rychlou odezvou na plynový pedál a mohutným zátahem.

Sílu X6 M50d přenáší na všechna čtyři kola 8stupňová převodovka Steptronic Sport, ke které nelze mít sebemenší výhrady. O stabilitu se pak stará adaptivní podvozek, který zajišťuje až šokující stabilitu a obratnost v zatáčkách. Vzhledem k sportovnímu zaměření lze prominout trochu tvrdší naladění podvozku. Velmi přesné je i řízení a dostatečně výkonné jsou také brzdy. Jízda s X6 M50d je až překvapivě zábavná. I když se vám X6 nemusí líbit, musíte uznat, že jezdí jako správné BMW. Na poměry SUV jezdí toto BMW fakt dobře. A též o hodně lépe než první generace.

Zmínit se musíme i o vzhledu X6. Právě design patří mezi nejdiskutovanější u tohoto vozu. Když X6 přišla, nemohli jsme jí přijít na chuť. Druhá generace je ale proporčně vyváženější a nám se docela i líbí. Rozhodně se nám zamlouvá X6 více než GLE Coupé od Mercedesu. Zvyknout si musíte na to, že toto BMW působí dojmem „mám peníze a chci je ukázat“, takže na vás lidé koukají. Dodejme, že M50d se od běžných verzí odlišuje pouze v detailech.

X6 dobře maskuje fakt, že už je na trhu čtyři roky. Zvenku byste jí takový věk rozhodně netipovali. Uvnitř už poznáte, že X6 nepatří mezi nejnovější modely, vlastně to ale ničemu nevadí. Interiér je totiž perfektně zpracovaný, vpředu dostatečně prostorný (vzadu je to o něco horší vzhledem k tvaru střechy) a dobře vybavený. K dispozici máte třeba prémiové audio Bang & Olufsen, skvělý multimediální systém, LED světlomety, adaptivní tempomat a nebo asistent pro jízdu v koloně (funguje pouze na dálnici). Vzhledem k staří modelu chybí třeba dálkové ovládání s dotykovým displejem umožňující mimo jiné automatické vyparkování. Čeští chalupáři si nemohou stěžovat ani na zavazadlový prostor, který má slušných 550 litrů. Mimochodem, i v interiéru vypadá X6 lépe než konkurenční GLE Coupé, jehož interiér vychází ze 7 let starého Mercedesu ML.

Pokud bychom si dnes chtěli koupit luxusní SUV kupé, X6 od BMW by byla jasná volba. GLE Coupé od Mercedesu nám přijde ve všem o něco horší a Q8 se ještě neprodává. Jasno bychom měli i v motorizaci. Vzali bychom si právě testovanou M50d, která je na jednu stranu zábavná, ale na druhou stranu jí lze používat každodenně a provozní náklady nejsou tak astronomické jako u benzínové X6 M.

Jestliže stále nemůžete přijít na chuť tomuto BMW, tak i přesto musíte uznat, že X6 jezdí skvěle, má krásný interiér a je kvalitně postavená. Na první pohled se to možná nezdá, ale od minulé generace toto auto ušlo velký kus cesty. Za kvalitu a luxus se samozřejmě platí, nelze se proto divit, že X6 M50d začíná na 2 498 600 Kč. Mercedes pro GLE Coupé takto silný diesel nenabízí, má jen 258koňovou verzi 350 d, kterou logicky nelze cenově s X6 M50d srovnávat.

Technické údaje 
Motor
Zdvihový objem  2 993 ccm
Výkon 280 kW
Točivý moment 740 Nm
Spotřeba (l na 100 km)
Město 8.8
Mimo město 7.2
Kombinace

7.8

Výkony
Max. rychlost 250 km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod 5.2 s
Převodovka
automatická osmistupňová
Rozměry a objemy
Délka 4 909 mm
Šířka 1 989 mm
Výška 1 702 mm
Rozvor 2 933 mm
Objem nádrže 85 l
Pohotovostní hmotnost 2 260 kg
Previous Article

Citroen potvrdil účast v mistrovství světa v ...

Next Article

Neuville v dramatickém závěru ovládl Sardínii

0
Sdílení
  • 0
  • +

Dominik Vlk

Nejnovější články

  • 31.12.2024

    Test BMW X1 xDrive25e (2024): Zábavný univerzál

  • 15.12.2024

    První jízda s novou Škodou Elroq: Budoucí bestseller mezi EV?

  • 12.5.2024

    Test DS 7 E-Tense 300 EAT8 4×4 (2024)

  • 7.5.2024

    Ford v Česku rozšiřuje nabídku svého nejprodávanějšího pick-upu Ranger novým modelem Wildtrak X

  • 3.5.2024

    Renault představil model Symbioz

  • 1.5.2024

    Celoroční pneumatiky jsou čím dál oblíbenější. Plnohodnotnou náhradou vůči letním a zimním ale nejsou

  • 30.4.2024

    CUPRA ukázala modernizovaný Formentor a Leon

  • 30.4.2024

    Range Rover Eletric již prochází náročnými testy

  • 25.4.2024

    Mitsubishi odhaluje nové ASX

  • 25.4.2024

    Nový Opel Combo vstupuje na český trh

  • 24.4.2024

    Opel představuje novou generaci SUV Grandland

  • 20.4.2024

    Test Honda CR-V e:HEV AWD (2024)

  • 18.4.2024

    Citroën představuje nový vůz C3 Aircross

  • 18.4.2024

    Mazda CX-80 je nová vlajková loď značky

  • 10.4.2024

    Opel představil nové SUV Frontera

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00

 

Hlavní obsah

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

Sledujte také