GripTV

Main Menu

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

logo

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport
NovinkyTestyTOP
Home›Novinky›Test Honda HR-V 1.5 i-VTEC: Praktický crossover, který se příjemně řídí

Test Honda HR-V 1.5 i-VTEC: Praktický crossover, který se příjemně řídí

By Dominik Vlk
1.5.2019
730
0
Sdílet:

Aktuální generace Hondy HR-V se dočkala modernizace. Viditelných změn ale není mnoho – všimnout si můžete například přepracované masky či nových světlometů. Že změn není mnoho ale vůbec nevadí, jelikož HR-V stále vypadá moderně a stylově. Povedeným detailem, který stojí za zmínku, jsou skryté zadní kliky. Námi testované auto je navíc vybaveno balíčkem Robust, který přidává stříbrné ochranné prvky, a také příplatkovým spoilerem. Celkem tato sada stojí 40 000 Kč, ale české zastoupení nyní nabízí na tyto doplňky zajímavou slevu 15 000 Kč.

Honda aktuálně na našem trhu nabízí HR-V se dvěma benzínový motory o shodném objemu 1 498 cm3. Největším rozdílem mezi těmito dvěma motory je turbo. Zatímco slabší jednotka ho nemá a nabízí tak maximálně 130 koní, tak silnější provedení s turbem má výrazně zajímavějších 182 koní. Oba motory mohou být spojeny jak s manuální šestistupňovou převodovkou, tak i automatickou převodovkou CVT.

My jsme na test dostali slabší provedení s již zmíněnými 130 koňmi a točivým momentem 155 Nm. Tento výkon stačí na zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,2 sekundy a maximální rychlost je 192 km/h. Zkoušený motor se může pochlubit vynikající kultivovaností a dnes téměř nevídaným pocitem mechaničnosti. Jelikož se jedná o atmosférický motor, tak pokud potřebujete z agregátu dostat maximum, tak ho musíte vytočit. I v takovém případě se ale žádného velkého zrychlení nedočkáte. Ve městě a okolí je výkon ještě dostatečný, ale na dálnici už by se vyšší výkon hodil. Co se týče spotřeby, tak týdenní testování jsme končili s průměrnou spotřebou 7.2 l na 100 km, což je odpovídající spotřeba tomu, že jsme jezdili většinu času po městě.

Motor v námi testovaném autě spolupracuje s šestistupňovou manuální převodovkou, která je jedním slovem perfektní. Má přesné dráhy, správný mechanický chod a řadící páka skvěle padne do ruky. Radost nadšenému řidiči bude dělat i podvozek, který skvěle drží stopu a celkem solidně i filtruje nerovnosti. Za podvozkem a převodovkou nezaostává ani řízení, které je přesné a rychlé.

Na rozdíl od Civicu a CR-V má námi testované HR-V ještě klasické budíky. Podobný je se zmíněnými modely naopak multimediální systém s dotykovým displejem, který se Hondě příliš nepovedl. I když v HR-V má systém trochu jiné prostředí a rychlejší odezvu, tak to stále není žádná sláva. Naopak zcela odlišný je panel klimatizace, který ovšem nemá fyzická tlačítka a je celkem utopený, takže nastavování teploty za jízdy není nejkomfortnější. Honda HR-V naopak exceluje v prostornosti, praktičnosti a komfortu. I pozice za volantem je perfektní. Zavazadlový prostor pak má slušných 470 litrů. Stěžovat si nelze ani na použité materiály. Některé plasty sice nejsou nejhodnotnější, ale celkový dojem z interiéru je velmi dobrý a navíc nikde nic nemlátí.

Jak už je u Hondy zvykem, tak výbavy jsou pevně dané. Nemůžete si tak nakonfigurovat auto přesně podle svých představ. V nabídce jsou následující výbavové stupně – Comfort, Elegance, Sport (speciální a zároveň jediná výbava pro silnější motor s turbem) a Executive. Vzhledem k probíhající akci začíná HR-V na 479 900 Kč. Už v této základní výbavě Comfort toho dostanete celkem dost – zmiňme například Bluetooth Hands Free, tempomat, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, LED denní svícení, automatické spínání světel při setmění, vyhřívaná přední sedadla či automatickou klimatizaci. Prostřední výbava Elegance za 549 900 Kč, ve které je testované auto, nabídne už i multimediální systém s navigací, duální automatickou klimatizaci, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, čtení dopravních značek či automatické přepínání dálkových světel. Připlatit si za nejvyšší výbavu Executive má smysl jen ze dvou důvodu – pokud chcete bezklíčkové odemykání a startování a LED světlomety.

Honda HR-V nabízí moderní design, perfektní jizdní vlastnosti, kultivovaný motor a prostorný interiér. Některé technologické vychytávky by mohly fungovat o něco lépe a také je třeba překousnot pevně dané výbavové stupně. Jako celek je ale HR-V velmi povedené auto, které je navíc za dobrou cenu.

Technické údaje 
Motor
Zdvihový objem  1 498 ccm
Výkon 96 kW
Točivý moment 155 Nm
Spotřeba (l na 100 km)
Město 7.0
Mimo město 5.0
Kombinace

5.7

Výkony
Max. rychlost 192 km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod 10.2 s
Převodovka
manuální šestistupňová
Rozměry a objemy
Délka 4 334 mm
Šířka 1 772 mm
Výška 1 605 mm
Rozvor 2 610 mm
Objem nádrže 50 l
Pohotovostní hmotnost 1 312 kg

 

Previous Article

GripFOTO: 54. Rallye Šumava Klatovy 2019 [Honza ...

Next Article

Test Škoda Kodiaq RS: Jezdí skvěle, ale ...

0
Sdílení
  • 0
  • +

Dominik Vlk

Nejnovější články

  • 31.12.2024

    Test BMW X1 xDrive25e (2024): Zábavný univerzál

  • 15.12.2024

    První jízda s novou Škodou Elroq: Budoucí bestseller mezi EV?

  • 12.5.2024

    Test DS 7 E-Tense 300 EAT8 4×4 (2024)

  • 7.5.2024

    Ford v Česku rozšiřuje nabídku svého nejprodávanějšího pick-upu Ranger novým modelem Wildtrak X

  • 3.5.2024

    Renault představil model Symbioz

  • 1.5.2024

    Celoroční pneumatiky jsou čím dál oblíbenější. Plnohodnotnou náhradou vůči letním a zimním ale nejsou

  • 30.4.2024

    CUPRA ukázala modernizovaný Formentor a Leon

  • 30.4.2024

    Range Rover Eletric již prochází náročnými testy

  • 25.4.2024

    Mitsubishi odhaluje nové ASX

  • 25.4.2024

    Nový Opel Combo vstupuje na český trh

  • 24.4.2024

    Opel představuje novou generaci SUV Grandland

  • 20.4.2024

    Test Honda CR-V e:HEV AWD (2024)

  • 18.4.2024

    Citroën představuje nový vůz C3 Aircross

  • 18.4.2024

    Mazda CX-80 je nová vlajková loď značky

  • 10.4.2024

    Opel představil nové SUV Frontera

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00

 

Hlavní obsah

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

Sledujte také