Test Škoda Kodiaq Laurin & Klement 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Nejlepší verze

Škodu Kodiaq jsme tu měli již v mnoha verzích. Jako první jsme vyzkoušeli klasické provedení, následovala varianta Scout a Sportline a dosud jako poslední jsme otestovali sportovní variantu RS. I přesto, že jsme tedy vyzkoušeli tolik variant Kodiaqu, tak nám jedna velmi zajímavá unikla. Řeč je samozřejmě o verzi Laurin & Klement, které se obvykle u škodovek věnovala velká pozornost.
U Kodiaqa nám však přijde, že se na provedení Laurin & Klement tak trochu zapomíná a všichni mluví o verzi RS či Scout. Při tom podle nás je právě Laurin & Klement ta nejlepší výbava – nesnaží se totiž z rodinného SUV dělat sportovní či terénní náčiní, ale snaží se o co největší komfort a to je nám u rodinného SUV nejsympatičtější. Kodiaq Laurin & Klement je zvenku velmi podobný běžné verzi, ale poznat ho jednoduše můžete podle chromovaných detailů (například maska chladiče) a nápisů Laurin & Klement na bocích vozu. Odlišná jsou pak i 19palcová kola Sirius (připlatit si můžete dokonce ještě za 20palcová kola Vega).
Škoda Kodiaq Laurin & Klement je podle konfigurátoru automobilky aktuálně k mání s benzínovým motorem 2.0 TSI a naftovým motorem 2.0 TDI. První zmíněná jednotka má 140 kW, pohon všech kol a automatickou převodovku DSG. Dieselový motor může mít 110 kW, či 140 kW. Slabší verze je k dispozici s manuálem i převodovkou DSG a silnější je pak vždy s automatem. Obě verze mají pohon 4×4, takže Kodiaq Laurin & Klement je vždy čtyřkolka.
My jsme na test od škodovky dostali slabší provedení naftového dvoulitru s automatickou převodovkou DSG. S tímto motorem dokáže Kodiaq zrychlit z 0 na 100 km/h za 9,8 sekundy a maximálně se rozjede na 194 km/h. I když se tedy jedná o skutečně kultivovaný motor s nízkou spotřebou a dobrým dávkováním výkonu, tak doporučujeme šáhnout po 140 kW variantě, jehož projev bude velmi podobný, ale udělí Kodiaqu lepší dynamiku. Námi testované motorizaci přece jen poměrně rychle dochází dech.
Abyste nás špatně nepochopili, i s tímto motorem lze naprosto v pohodě jezdit, ale jestli občas chcete jet dynamičtěji nebo rádi předjíždíte, tak prostě šáhněte po výkonnější variantě. Automatická sedmistupňová převodovka DSG řadí rychle, plynule, bez cukání a bez zmatkování a není tedy důvod brát si do rodinného SUV manuál, který je také v nabídce. Adaptivní podvozek v komfortním naladění příjemně pohupuje, ale pokud trefíte kanál či větší díru, tak se ozve až příliš velká rána. Velký obdiv si naopak podvozek zaslouží za stabilitu v zatáčkách – Kodiaq vydrží v zatáčkách více než kdokoliv po něm může chtít. Stěžovat si nelze ani na naladění brzd, které se skvěle dávkují, a řízení je rychlé a přesné.
Interiér nejluxusnějšího Kodiaqu poznáte bezpečně podle nápisu Laurin & Klement na obložení palubní desky před spolujezdcem a název této verze je vyšitý i na předních sedačkách, která jsou mimochodem velmi pohodlná. Námi testované provedení můžete mít buď s kompletně černým interiérem, nebo v kombinaci béžové a černé, což jsme měli my v testovaném autě. Škodovka jako obvykle exceluje v rozložení ovládacích prvků a ve fungování jednotlivých prvků výbavy. Pokud zkrátka hledáte auto, ve kterém všechno funguje podle vašich představ a nic nefunguje jen na půl, tak Kodiaq je auto pro vás.
Na dobré úrovni jsou i použité materiály a zpracování. I když k němu jednu výhradu máme – opravdu bychom nečekali, že u auta, jehož základní cena přesahuje milion korun, budou vrzat madla na dveřích. Kodiaq je na tom dobře i co se týče moderních prvků výbavy – má skvěle fungující digitální budíky, ještě lépe udělaný multimediální systém s podporou Android Auto a Apple CarPlay, bezpečně fungující adaptivní tempomat, extrémně dobře svítící LED světlomety, neomylně fungující čtení dopravních značek a takto bychom mohli pokračovat opravdu dlouho. Navíc Kodiaq Laurin & Klement má již velkou část výbavy v základu. A pak je tu skvělá praktičnost. Kodiaq odveze až 7 lidí, řidič si najde ideální pozici za volantem, má velké množství odkládacích prostor a praktické vychytávky jako deštníky v předních dveřích, LED svítilnu v kufru a podobně.
Škoda Kodiaq Laurin & Klement je ideální auto na dlouhé cesty, pro rodinu na víkend i na každodenní cestu do práce. Těžko najdete situaci, ve které se v Kodiaqu Laurin & Klement nebudete cítit komfortně. Hledat na tomto autě chyby je opravdu těžké. Vzali bychom si akorát silnější motorizaci a něco bychom museli vymyslet s vrzajícími madly uvnitř, ale jinak je to dokonalé auto. A kolik stojí? Verze Laurin & Klement je druhý nejdražší model Kodiaqu, startuje na 1 056 900 Kč a za některé věci je třeba i u této vrcholné výbavy připlácet, takže cenovka se ještě může o něco zvýšit. Ale garantujeme vám, že Kodiaq za tyto peníze stojí a budete s ním spokojeni.
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 1 968 ccm |
Výkon | 110 kW |
Točivý moment | 340 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | 6.1 |
Mimo město | 5.1 |
Kombinace |
5.5 |
Výkony | |
Max. rychlost | 194 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 9.8 s |
Převodovka | |
automatická sedmistupňová | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 697 mm |
Šířka | 1 882 mm |
Výška | 1 681 mm |
Rozvor | 2 788 mm |
Objem nádrže | 60 l |
Pohotovostní hmotnost | 1 762 kg |