GripTV

Main Menu

  • Start
  • TV
  • Novinky
  • Testy
  • Videa
  • Rozhovory
  • Sport

logo

  • Start
  • TV
  • Novinky
  • Testy
  • Videa
  • Rozhovory
  • Sport
  • Test Volkswagen Passat Variant 2.0 TSI 200 kW DSG: Hodně rychlý univerzál

  • Test Renault Clio E-Tech: Povedená premiéra

AutonovinkyNovinky
Home›Auto-moto›Autonovinky›Jaguar ukázal modernizovaný F-TYPE. Osmiválec zůstal v nabídce

Jaguar ukázal modernizovaný F-TYPE. Osmiválec zůstal v nabídce

By Dominik Vlk
3.12.2019
138
0
Share:

Nový F-TYPE ztělesňuje ryzí DNA designu značky Jaguar. Dvoumístný sportovní vůz nabízí vysoký výkon, skvělé jízdní vlastnosti, robustní a sebevědomý design včetně luxusních materiálů a specifických detailů v interiéru. 

Nabídka výkonných motorizací zahrnuje čtyřválcové a osmiválcové jednotky vždy spojené s osmistupňovou automatickou převodovkou Quickshift s možností manuálního řazení jak pomocí voliče SportShift, tak pomocí pádel umístěných pod volantem. 

Jaguar F-TYPE také přináší více technologií zaměřených na řidiče, a to včetně digitálního přístrojového štítu s 12,3palcovým displejem s vysokým rozlišením, multimediálního systému Touch Pro nebo systémů Apple CarPlay a Android Auto. Vše je součástí standardní výbavy. Značka Jaguar zároveň zavádí aktualizaci softwaru na dálku. Novější verze tedy mohou být nahrávány do vozu bez nutnosti návštěvy servisu. Zážitek z přehrávané hudby pak zvýrazní dva prémiové audiosystémy Meridian. 

„Navrhnout nejkrásnější sportovní automobil, který bude ve všech aspektech typickým Jaguarem, to byla výzva, kterou jsme si stanovili. Nový F-TYPE stále nese typický design automobilky Jaguar, ale je dramatičtější, než byl kdy dříve, s ještě větším zaměřením na funkci každého prvku designu, každé linie nebo každé plochy,“ řekl Julian Thomson, Design Director Jaguar. 

„Nejmodernější technologie dohromady s luxusními materiály a povrchy vytváří krásný a zároveň funkční interiér, který potěší řidiče i spolujezdce ještě před tím, než je motor nastartován. Jaguar vyrábí sportovní automobily více než 70 let. Tato bohatá historie inspirovala tým designérů k vytvoření něčeho skutečně výjimečného.”

Velmi úzké LED světlomety s jemně upraveným světelným podpisem ve tvaru písmene J a dynamickými blinkry perfektně navazují na plochu vpřed otevírané kapoty, čímž vizuálně zdůrazňují šířku vozu a sebejistý postoj. Design vylepšuje také nový přední nárazník a nepatrně zvětšená maska chladiče. 

Široké zadní blatníky zdůrazňují dramatičnost modelu F-TYPE, zatímco úzká koncová světla kombinují jedinečný světlený podpis ‘Chicane’ převzatý z čistě elektrického sportovního crossoveru I-PACE s jednoduchým vzorem diod.   

Interiér kombinuje kvalitní zpracování typické pro značku Jaguar s moderními materiály, jako je čalounění kůží Windsor nebo matné dekory v provedení Noble Chrome. Detaily zahrnují různé vzory prošívání sedadel a výplní dveří, motiv jaguára ve skoku na opěrkách hlavy a decentní nápisy ‘Jaguar Est.1935’ na středové konzole, na přihrádce spolujezdce a na uchycení bezpečnostních pásů. 

Digitální přístrojový štít s 12,3palcovým displejem s vysokým rozlišením nabízí několik možností zobrazení včetně mapy. Základní nastavení je ale s ohledem na sportovní zaměření vozu charakterizováno velkým centrálně umístěným otáčkoměrem. Toto spolu se světelným indikátorem řazení decentně podtrhuje zaměření na řidiče modelu F-TYPE i jeho dynamický potenciál. 

Ještě před jízdou F-TYPE potěší řidiče vizuálním představením v podobě vysouvacích klik dveří a vysouvacích výdechů ventilace. Zmáčknutí tlačítka startování motoru vdechne automobilu život s charakteristickým štěknutím do výfuku. 

Všechny motory, přeplňovaný čtyřválec o výkonu 300 koní a osmiválce naladěné na 450 a 575 koní, jsou vybaveny výfukem s aktivními klapkami. Zákazníci, kteří zvolí kompresorem přeplňovaný osmiválec o výkonu 450 nebo 575 koní, získají také funkci Quiet Start, která zajistí tišší provoz. Elektricky ovládané klapky v zadním tlumiči výfuku zůstávají uzavřené, dokud se nezvýší zatížení motoru. Pokud řidič chce, může funkci Quiet Start deaktivovat zvolením režimu Dynamic nebo pomocí samostatného tlačítka pro ovládání výfuku.

Výrazný zvukový projev byl coby jedna z charakteristických vlastností modelu F-TPYE pečlivě laděn pro všechny dostupné motorizace. Vysoce účinný filtr pevných částic zároveň snižuje produkované emise. 

„Nový F-TYPE je typickým sportovním modelem značky Jaguar, který dokáže udělat každou cestu výjimečnou. F-TYPE stanovuje měřítka v oblasti designu, jízdních vlastností i radosti z jízdy,“ dodal Alan Volkaerts, Vehicle Line Director Jaguar F-TYPE.

„Jeho nestárnoucí vzhled je sebevědomější než kdy dříve. Technologie, jako například digitální přístrojový štít, zdůrazňují orientaci interiéru na řidiče, zatímco nabídka motorizací je nejširší v segmentu. Nadšenci ocení F-TYPE R vybavený novým kompresorem přeplňovaným osmiválcem o výkonu 575 koní, vylepšeným podvozkem a inteligentním pohonem všech kol, který přináší výjimečnou dynamiku za každého počasí, ale zachovává výbornou ovladatelnost.“

Nový kompresorem přeplňovaný osmiválec o výkonu 450 koní byl vyvinut tak, aby nabízel prvotřídní dynamiku. Vrchol točivého momentu 580 Nm je dostupný už od 2 500 ot./min. Motor je nabízen jak s pohonem všech kol, tak s pohonem zadní nápravy. Obě varianty zrychlí z nuly na 100 km/h už za 4,6 sekundy a dosahují maximální rychlosti 285 km/h.

Zvýšení parametrů verze F-TYPE R vybavené kompresorem přeplňovaným osmiválcem na 575 koní a 700 Nm (z původních 550 koní a 680 Nm) a pohonem všech kol přináší skutečně výjimečnou dynamiku dostupnou za každých podmínek při zachování prvotřídní ovladatelnosti. Sprint z nuly na 100 km/h trvá pouze 3,7 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezená na 300 km/h. 

Posílený model F-TYPE R je doplněn o komplexně vylepšený podvozek postavený na nových discích s deseti paprsky o velikosti 20 palců, které jsou širší než dříve a které mají barvu Gloss Black. Nové jsou také adaptivní tlumiče, pružiny, stabilizátory, zadní těhlice a kulové čepy. Výsledkem je větší agilita a lepší odezva. 

Převodovka Quickshift použitá pro osmiválcové varianty byla pečlivě upravena na základě zkušeností získaných při vývoji limitovaného modelu Jaguar XE SV Project 8 schopného dosahovat rychlosti až 322 km/h tak, aby přinášela ještě lepší zážitek z řízení. Nový F-TYPE R nabízí rychlejší změnu převodů při manuálním řazení pomocí pádel pod volantem nebo voliče automatické převodovky. Odezva při řazení směrem nahoru i dolu je ještě více bezprostřední, což dále vylepšuje pocit propojení řidiče s automobilem. 

Zákazníci také mohou zvolit exkluzivní provedení F-TYPE First Edition. To vychází z varianty R-Dynamic a v nabídce bude pouze v průběhu jednoho modelového roku. Kromě jiného zahrnuje paket Exterior Design v moderní barvě Dorchester Grey a 20palcová kola s pěti paprsky v barvě Gloss Technical Grey. Základní barvy karoserie jsou Santorini Black, Eiger Grey nebo Fuji White. 

Sedadla jsou nastavitelná ve dvanácti směrech, čalouněná kůží Windsor v barvě Ebony s kontrastním prošívání v barvě Light Oyster. Druhou možností je kombinace odstínu Mars a červeného prošívání Flame Red. Mezi další výjimečné prvky patří přístrojový štít potažený Alcantarou, hliníková pádla manuálního řazení, dekor středové konzole v provedení Engine Spin s plaketou First Edition a potah stropu Ebony Suedecloth. 

Nový F-TYPE se vyrábí v závodě Castle Bromwich ve Spojeném království v následujících motorizacích: 

F-TYPE Coupé a Convertible:

    • 300 koní, 2.0 l čtyřválcový motor; Quickshift RWD
    • 450 koní, 5.0 l osmiválcový motor; Quickshift; RWD/ AWD

F-TYPE R-Dynamic Coupé a Convertible:

    • 300 koní, 2.0 l čtyřválcový motor; Quickshift RWD
    • 450 koní, 5.0 l osmiválcový motor; Quickshift; RWD/ AWD

F-TYPE First Edition Coupé a Convertible:

    • 300 koní, 2.0 l čtyřválcový motor; Quickshift RWD
    • 450 koní, 5.0 l osmiválcový motor; Quickshift; RWD/ AWD

F-TYPE R Coupé a Convertible:

    • 575 koní, 5.0 l osmiválcový motor; Quickshift AWD
Previous Article

Test BMW 216i Active Tourer: Netypické BMW, ...

Next Article

Nový Opel Insignia září s novou generací světlometů ...

0
Shares
  • 0
  • +

Dominik Vlk

Do redakce GripTV.cz nastoupil v srpnu 2013, předtím měl vlastní stránky. Od roku 2015 je šéfredaktorem.

Related articles More from author

  • MotoGPNovinkyTiskové zprávy

    Rozhodnuto! Kornfeil s týmem La…

    12.11.2013
    By Dady
  • NovinkyRally

    BarumRally: Co zbyde ze slibovaných 12 těch „lepších“ aut?

    27.8.2013
    By honzasebe
  • Grip VideoNovinkyVrchyZajímavosti

    Video: Kompilace crashů ze závodů do vrchu v uplynulé sezóně!

    3.5.2014
    By Patrick Semlbauer
  • Auto-motoAutonovinkyMotorsportNovinkyOstatníRally

    Toyota představila GT86 pro rally!

    28.1.2015
    By Dominik Vlk
  • Grip VideoGrip VtipNovinky

    Video: Tigerman, nový typ hrdiny!

    3.9.2013
    By Patrick Semlbauer
  • NovinkyRally

    Breen a Abbring v továrním Peugeotu 208 T16 R5 v roce 2014

    28.11.2013
    By Jakub Hanzelka

Doporučujeme

  • Novinky

    Řidič neměl parkovací kotouč, a tak použil nástěnné hodiny

  • Auto-motoAutonovinkyGrip TVGrip VideoMotorsportNovinkyOkruhySupercars

    Video: Lamborghini Aventador LP750-4 SV umí Nürburgring pod 7 minut!

  • MotorkyNovinkyRoad RacingTiskové zprávy

    Michal „Indi“ Dokoupil na Isle of Man 2013 – pondělí a úterý

Sleduj nás na Facebooku

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00