Test Škoda Karoq 2.0 TSI DSG Sportline: Nejsportovnější Karoq v nabídce

Škoda Karoq se na rozdíl od většího Kodiaqu zatím nedočkala sportovní verze RS. I když se šušká, že by Karoq RS měl dorazit. Dokonce by měl mít vyšší výkon než Kodiaq RS, protože by se pod jeho kapotou měl objevit 300koňový benzínový dvoulitr. Říkalo se, že Karoq RS dorazí už v roce 2019. Nestalo se tak. I nadále tak zájemci o sportovně laděného Karoqa mohou šáhnout maximálně po variantě Sportline. Sportovně vyhlížející Karoq se odlišuje od běžného provedení odlišným předním a zadním nárazníkem, černými detaily (zrcátka či maska chladiče) a až 19palcovými koly v černé barvě. Nechybí samozřejmě také logo Sportline na obou stranách vozu. Dodejme ještě, že my testujeme modelový rok 2019, který má ještě na zádi vozu logo Škoda a jinak řešený systém hlídající vozidla v mrtvém úhlu.
Nabídka motorů pro Karoq Sportline je identická jako pro běžný model. Tedy až na dvě výjimky. V ceníku Karoqu Sportline nenajdete základní litrový benzínový tříválec a naopak v něm najdete dvoulitrový benzínový čtyřválec, který si do běžného Karoqu neobjednáte. I když se tedy nejedná o plnohodnotný model RS, tak si škodovka pro Sportline přichystala speciální motorizaci. Dobře známé dvoulitrové TSI je v Karoqu naladěno na výkon 140 kW a točivý moment je 320 Nm. Tento výkon zaručuje zrychlení z 0 na 100 km/h za rovných 7 sekund a maximální rychlost je 211 km/h.
Koncernovému dvoulitru se toho nedá moc vytknout. Motor je kultivovaný, tichý a má celkem dobře dávkovatelný výkon. I když jeho výkon se ukáže až ve chvíli, kdy na plyn opravdu šlápnete. Když jedete v klidu, tak byste si rozhodně nemysleli, že umí tak zabrat. Zvyknout si je třeba na spotřebu okolo 10 až 11 l na 100 km. Jedinou výhradu, kterou k motoru máme, je jeho falešný zvuk z reproduktorů. Naštěstí se dá vypnout, ale bohužel to musíte udělat po každém nastartování znova. A škodovka v Karoqu Sportline nastavila falešný zvuk poměrně dost nahlas nejen ve sportovním režimu, ale i v tom běžném, ve kterém se auto vždy nastartuje.
Speciální motorizace pro Karoq Sportline vždy spolupracuje s pohonem všech kol a automatickou sedmistupňovou převodovkou. Obě dvě tyto věci fungují k naprosté spokojenosti řidiče. Podvozek verze Sportline se nijak neodlišuje od běžného Karoqu, ale připlatit si můžete za adaptivní podvozek. Ten má i námi testované auto. Ve sportovním režimu má podvozek stability na rozdávání a řezat zatáčky je tak možné i ve vysokých rychlostech. I v normálním režimu se auto chová velmi stabilně, ale lépe žehlí nerovnosti a je celkově komfortnější. Příjemně jsou naladěné i brzdy. Řízení je pak opravdu velmi přesné, ale bez větší zpětné vazby. I kdyby auto mělo logo RS, tak by takovéto naladění auta naprosto splňovalo naše očekávání.
Interiér Karoqu Sportline poznáte podle černých sportovních sedadel, která jsou mimochodem neuvěřitelně pohodlná a zároveň dobře drží tělo, sportovního volantu, černého stropu, dekoru, který připomíná karbon, a nápisu Sportline. Jinak je to ten dobře známý Karoq. Všechny ovládací prvky jsou tedy přesně tam, kde je očekáváte a vše funguje tak jak má. Stěžovat si nelze ani na použité materiály. Vpředu si posádka nemůže stěžovat ani na nedostatek prostoru v žádném směru. Zadní místa jsou o něco skromnější co se týče prostornosti, ale i tak se vzadu v pohodě posadíte. Zavazadlový prostor pak má 521 litrů. Nechybí ani řada Simply Clever vychytávek – například deštník pod sedadlem spolujezdce či škrabka na sníh a led ve víčku nádrže. Samozřejmostí je bohatá výbava. Zmiňme třeba LED světlomety, adaptivní tempomat, asistent hlídající opuštění jízdního pruhu, virtuální kokpit či skvěle fungující multimediální systém včetně podpory Apple CarPlay a Android Auto. I když je třeba říct, že řada prvků výbavy je i v případě verze Sportline za příplatek.
Škoda Karoq Sportline se speciálním (pro Karoq) dvoulitrovým motorem je téměř plnohodnotná náhrada za model RS. Jasně, 300 koní by bylo jiný kafe, ale i 190 koní hýbe s Karoqem velmi slušně. Škoda, že se automobilka nevykašlala na falešný zvuk a nepřichystala pro Karoq Sportline pěkně znějící výfuk. Sportovně vyhlížející exteriér se podle nás dostatečně odlišuje od běžné verze a Karoqu to ve sportovním kabátku náramně sluší. A ve všem ostatním je Karoq Sportline stejně skvělý jako běžný Karoq…
Foto: Jaroslav Tomášek
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 1 984 ccm |
Výkon | 140 kW |
Točivý moment | 320 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | 8.7 |
Mimo město | 6.0 |
Kombinace |
7.0 |
Výkony | |
Max. rychlost | 211 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 7.0 s |
Převodovka | |
automatická sedmistupňová | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 382 mm |
Šířka | 1 841 mm |
Výška | 1 626 mm |
Rozvor | 2 638 mm |
Objem nádrže | 55 l |
Pohotovostní hmotnost | 1 565 kg |