Test Toyota Camry Hybrid: Skvělý sedan, ale v Evropě to nebude mít lehké

Toyota Camry je ve světě nesmírně populární auto. V Evropě se ovšem Camry vůbec nedařilo a proto před časem tento japonský sedan z nabídky Toyoty v Evropě zmizel. S novou generací se ovšem rozhodla Toyota zkusit znovu prolomit ledy a nejnovější Camry nabízí automobilka i na našem kontinentu. Dost možná s uvedením Camry na našem kontinentu souvisí i to, že se jedná o hybrid. A elektrifikovaná auta budou chtě nechtě na vzestupu, vzhledem k přísným emisním normám.
Jestliže většina modelů Toyoty už usedlý a nudný design opustila, tak Camry se ho nadále drží. Na druhou stranu je třeba říct, že má vyvážené proporce, není vyloženě ošklivá a důstojně bude vypadat i za 10 let. Camry působí jako opravdu velké auto, ale velikostně bude v Evropě nejvíce konkurovat Volkswagenu Passat či Škodě Superb.
I tyto dva největší rivalové mají v nabídce hybridní verzi. Toyota však vsadila pouze na hybrid. Na rozdíl od české a německé konkurence se ale nejedná o plug-in hybrid, takže čistě na elektřinu Toyota ujede maximálně pár kilometrů, ale zase se nemusíte stresovat s nabíjením. Jiný motor než hybrid v ceníku prostě nenajdete. A to může být v Evropě problém. Nejsme si totiž jistí, zda zejména firemní klientela, která především kupuje v našich podmínkách sedany/liftbacky, je už rozhodnutá kupovat hybridy. Pokud ano, lze ten od Toyoty doporučit všema deseti. O pohon Camry se stará 2,5litrový čtyřválec a elektromotor. Automobilka uvádí, že maximální výkon hybridního ústrojí je 218 koní. Tento výkon stačí na zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,3 sekundy. O přenos výkonu na přední kola se stará převodovka eCVT. Ta svým projevem připomíná bezestupňový automat, ale technicky se jedná o odlišnou převodovku. Za volantem se ale ve vyšších rychlostech či při požadování maximálního výkonu dočkáte toho, že se motor vytočí do vysokých otáček a tam zůstane. A to způsobuje, že je pocitově auto pomalé a líné.
Skutečnost je ovšem taková, že dynamika vozu je více než solidní pro běžné ježdění. Hybridnímu ústrojí logicky nejvíce vyhovuje klidná jízda, při které začne také ukazovat svou silnou stránku – nízkou spotřebu. Když jezdíte totiž na pohodu, tak s tímto velkým sedanem můžete jezdit za 5 až 6 l na 100 km. Podvozek odpovídá tomu, že se jedná o hybrid. Nejlépe se cítí při klidné jízdě, ale je třeba uznat, že s rychlejším nájezdem do zatáčky si auto bez problémů poradí. Příjemným překvapením je pak přesné a rychlé řízení, které je ale bez větší zpětné vazby. Hybridy se cítí nejlépe ve městě, ale s Camry není problém jet ani delší vzdálenost. A je dobře, že tuto schopnost má, protože relativně velký sedan by měl umět polykat kilometry na dlouhých cestách bez problémů. Stěžovat si nelze ani na naladění brzd, které i přes fakt, že slouží také k rekuperaci energie, umožňují plynulé brždění.
Interiér Toyoty Camry prozrazuje, že slaví obrovský úspěch především v USA. My v Evropě máme větší nároky na kvalitu materiálů, takže v tomto bohužel japonský sedan ztrácí na své evropské konkurenty. Horší je i multimediální systém s dotykovou obrazovkou, který nepodporuje ani Android Auto a Apple CarPlay a má ještě k tomu velmi špatnou navigaci. Samozřejmostí je armáda moderních vychytávek. Škoda jen, že čtení značek nefunguje příliš dobře.
Dál už naštěstí můžeme Camry pouze chválit. Velmi příjemně je naladěn adaptivní tempomat, který při ztrátě auta před vámi v zatáčce na zakroucené okresce nezačne zběsile zrychlovat, ale vypne se. Opravdu pohodlná jsou všechna sedadla a na všech místech uvnitř máte i dostatek prostoru. Pokud si připlatíte za paket VIP, tak se ze zadních sedadel stanou místa ve skutečné limuzíně. Do loketní opěrky totiž získáte ovládací panel, přes který můžou zadní cestující ovládat rádio, klimatizaci, polohu svých sedadel či vysunout zadní roletu. S paketem VIP také získáte skvělé audio JBL s 9 reproduktory a head-up displej. Za 100 000 Kč celkem dobrá nabídka. Špatný není ani zavazadlový prostor, který má 525 litrů. Jen je třeba počítat s tím, že se jedná o sedan a nakládací otvor má tedy své limity.
Toyota Camry je kvalitní sedan, který bude majiteli sloužit bez poruch mnoho let. Osvědčená hybridní technologie Toyoty a celkově schopnost japonské automobilky stavět bytelné vozy je totiž obdivuhodná. Bohužel i tak se obáváme, že to Toyota Camry (i přes absenci větších chyb) nebude mít v Evropě lehké. Zorientovat se v ceníku Camry není složité. Jak už jsme řekli, v nabídce je pouze jeden motor a výbavy jsou jen tři. Nejlevnější výbava stojí 920 000 Kč.
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 2 487 ccm |
Výkon hybridního systému | 160 kW |
Točivý moment spalovacího motoru | 221 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | – |
Mimo město | – |
Kombinace |
4.3-4.4 |
Výkony | |
Max. rychlost | 180 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 8.3 s |
Převodovka | |
e-CVT |
|
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 885 mm |
Šířka | 1 840 mm |
Výška | 1 445 mm |
Rozvor | 2 825 mm |
Objem nádrže | 50 l |
Pohotovostní hmotnost | 1 595 kg |