GripTV

Main Menu

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

logo

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport
NovinkyTestyTOP
Home›Novinky›Test Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8: Stylový crossover, který pěkně jezdí

Test Peugeot 2008 1.5 BlueHDi EAT8: Stylový crossover, který pěkně jezdí

By Dominik Vlk
20.7.2020
601
0
Sdílet:

První generace Peugeotu 2008, která se začala prodávat v roce 2013, se stala prodejním hitem. I v závěru životního cyklu se první 2008 prodávala jako teplé housky na krámě. Přesto pochopitelně bylo třeba první generaci nahradit. Novou 2008 si s minulou generací rozhodně nespletete. Druhá generace je výrazně modernější, stylovější a agresivnější. Musím se přiznat, že design první 2008 se mi nikdy až tak moc nelíbil a naopak novinka vypadá za mě famózně. Dojem z vnějšího designu vozu ještě umocňuje v mém případě sportovněji vyhlížející výbava GT Line a bezvadná červeno-černá kombinace karoserie. Prohlížet si tohle auto je vážně radost. Pokud bych měl vyzdvihnout jeden konkrétní prvek, který se mi líbí ze všeho nejvíce, tak jsou to přední světla s obřími drápy a maska.

Peugeot nabízí pod kapotu 2008 obvyklou dvojici spalovacích motorů. Benzínový tříválec 1.2 PureTech a naftový čtyřválec 1.5 BlueHDi. První zmíněná motorizace je k mání ve třech výkonových variantách – 100, 130 a 155 koní. Druhá motorizace je k dispozici ve verzi s výkonem 100 či 130 koní. Motory spolupracují buď s manuální šestistupňovou převodovkou, nebo s osmistupňovým automatem. Je ale třeba dodat, že nejslabší benzín je spojen výhradně s manuálem, prostřední varianta je k mání se dvěma i třemi pedály a nejsilnější verze je dodávána vždy s automatem. Dieselový čtyřválec je pak ve slabší variantě spojen s manuální převodovkou a v silnější verzi s automatickou převodovkou. Nová 2008 stojí na platformě CMP, kterou využívá také DS 3 Crossback či Opel Corsa, a bohužel to znamená absenci pohonu všech kol. Naopak tato platforma umožňuje zástavbu elektrickým pohonem, takže je v nabídce také e-2008 s dojezdem až 310 km.

Já jsem vyzkoušel nejsilnější naftové provedení. Červeno-černý testovaný krasavec tedy nabízí výkon 130 koní a točivý moment 300 Nm. S těmito hodnotami zvládne nová 2008 zrychlit z 0 na 100 km/h za 9,3 sekundy a maximální rychlost je 195 km/h. Dieselový čtyřválec bývá skvělým společníkem v každém voze z koncernu PSA. A jinak tomu není ani v případě nové 2008. Naftový motor má v této variantě více než dostatek sil, příjemný průběh výkonu a navíc v 2008 je i dobře odhlučněn. Neřekne si ani o mnoho paliva – týdenní testování jsem končil s průměrnou spotřebou 6 l na 100 km. Agregát spolupracuje s osmistupňovým automatem, který pracuje jistě a správně. K pohonnému ústrojí tak mám jedinou významnější výhradu – při dojezdu na křižovatku a následném vypnutí motoru sebou auto nepříjemně škubne a to celé se opakuje při opětovném startu motoru a rozjezdu. Popojíždění v koloně se díky této chybce stává ještě více otravné. Jízdní komfort je i přes 17palcová (hezká) kola velmi dobrý a podvozek nabízí také potřebnou jistotu a stabilitu v zatáčkách. Řízení je pak přesné, ale je třeba si zvyknout na malý volant a absenci zpětné vazby. Účinnek brzd je v pořádku a problém není ani s dávkováním.

Už první generace 2008 měla interiér s malým volantem a budíky nad ním. V tomto netradičním stylu pokračuje pochopitelně i nová 2008. Akorát místo klasických budíků má nová generace 3D virtuální kokpit (i když v základu jsou stále analogové budíky). Další změnou pak je, že zmizel panel pro ovládání klimatizace. Vzhledově je vnitřek 2008 velmi povedený a stěžovat si nelze v nejmenším ani na použité materiály a zpracování.

O něco horší je to bohužel s praktičností. Řidič má vpředu poměrně málo místa na nohy a nejprostornější nejsou ani ostatní místa v tomto směru. Naopak pro zbytek těla je místa na všech sedadlech dostatek. 3D virtuální kokpit vypadá velmi efektně, ale za jízdy má horší čitelnost. Pro nastavení téměř čehokoliv je třeba použít dotykový displej, což také za jízdy není nejideálnější. Prostředí systému je naštěstí vcelku přehledné. V testovaném voze je menší 7palcový dotykový displej, který osobně považuji za lepší volbu než vrcholný 10palcový displej. Nenašel jsem nic co by menší displej neuměl a velký displej pro testovanou výbavu za příplatek 21 tisíc korun mi tak nedává příliš smysl. Pochvalu si multimediální systém zaslouží za podporu Apple CarPlay a Android Auto. Interiér vozu dokonce disponuje novým USB C i klasickým USB. Je ovšem trochu nedomyšlené, že pro spuštění zrcadlení telefonu je třeba použít výhradně klasické USB.

Nové Peugeoty jsou napěchované technologiemi a jinak tomu není ani v případě nové 2008. Nový městský crossover se může pochlubit adaptivním tempomatem, aktivním udržováním v jízdním pruhu, čtením dopravních značek, LED světlomety či masážním sedadlem řidiče. Veškeré systémy navíc fungují velmi dobře. Některé jízdní asistenty jsou pouze chvílemi příliš citlivé. Solidní je i úplně základní výbava, ve které je mimo jiné tempomat, klimatizace, zadní parkovací asistent, LED světlomety či 7palcový dotykový displej. Zavazadlový prostor pak má 434 litrů, což je o 84 litrů více než měla první generace.

Nový Peugeot 2008 fantasticky vypadá, testovaný naftový motor je výborný, automatická převodovka pracuje skvěle a velmi dobré jsou i jízdní vlastnosti a komfort. Interiér vozu je pak vzhledově atraktivní a nabitý technologiemi, ale bohužel trochu pokulhává praktičnost a prostornost. Cena nové 2008 začíná na 385 000 Kč, ale námi testovaný motor a výbava přijde už na 605 000 Kč.

Technické údaje 
 
Motor
Zdvihový objem  1 499 ccm
Výkon 96 kW
Točivý moment 300 Nm
Spotřeba (l na 100 km)
Město 4.2
Mimo město 3.5
Kombinace

3.8

Výkony
Max. rychlost 195 km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod 9.3 s
Převodovka
automatická osmistupňová
Rozměry a objemy
Délka 4 300 mm
Šířka 1 815 mm
Výška 1 530 mm
Rozvor 2 605 mm
Objem nádrže 41 l
Pohotovostní hmotnost 1 344 kg
Previous Article

Modernizovaný Jaguar I-Pace se rychleji dobíjí, poskytuje ...

Next Article

Škoda Enyaq iV bude mít premiéru už ...

0
Sdílení
  • 0
  • +

Dominik Vlk

Nejnovější články

  • 31.12.2024

    Test BMW X1 xDrive25e (2024): Zábavný univerzál

  • 15.12.2024

    První jízda s novou Škodou Elroq: Budoucí bestseller mezi EV?

  • 12.5.2024

    Test DS 7 E-Tense 300 EAT8 4×4 (2024)

  • 7.5.2024

    Ford v Česku rozšiřuje nabídku svého nejprodávanějšího pick-upu Ranger novým modelem Wildtrak X

  • 3.5.2024

    Renault představil model Symbioz

  • 1.5.2024

    Celoroční pneumatiky jsou čím dál oblíbenější. Plnohodnotnou náhradou vůči letním a zimním ale nejsou

  • 30.4.2024

    CUPRA ukázala modernizovaný Formentor a Leon

  • 30.4.2024

    Range Rover Eletric již prochází náročnými testy

  • 25.4.2024

    Mitsubishi odhaluje nové ASX

  • 25.4.2024

    Nový Opel Combo vstupuje na český trh

  • 24.4.2024

    Opel představuje novou generaci SUV Grandland

  • 20.4.2024

    Test Honda CR-V e:HEV AWD (2024)

  • 18.4.2024

    Citroën představuje nový vůz C3 Aircross

  • 18.4.2024

    Mazda CX-80 je nová vlajková loď značky

  • 10.4.2024

    Opel představil nové SUV Frontera

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00

 

Hlavní obsah

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

Sledujte také