GripTV

Main Menu

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

logo

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport
NovinkyTestyTOP
Home›Novinky›Test Škoda CITIGOᵉ iV: Nejlevnější elektromobil, který dává smysl

Test Škoda CITIGOᵉ iV: Nejlevnější elektromobil, který dává smysl

By Dominik Vlk
30.7.2020
534
0
Sdílet:

Čím dál přísnější emisní limity se týkají pochopitelně i české automobilky Škoda, která tak musí začít uvádět na trh elektrické a hybridní vozy. Historicky prvním sériově vyráběným elektromobilem mladoboleslavské automobilky je prťavé CITIGOᵉ iV. To ve výrobě nahradilo benzínové CITIGO, které se vyrábělo od roku 2011. Oba vozy jsou si velmi podobné – elektrickou variantu bezpečně poznáte podle odlišné masky.

Nové CITIGOᵉ se prodává pouze v pětidvéřové variantě a v jediné výbavě Style. O pohon vozu se stará elektromotor o výkonu 61 kW a točivém momentu 212 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h zabere této škodovce 12,3 sekundy a maximální rychlost je omezena na 130 km/h. Lithium-iontová baterie s kapacitou 36,8 kWh (využitelných je 32,3 kWh) zajišťuje dojezd až 252 km. V reálném provozu je možné se CITIGOᵉ ujet něco málo přes 200 km při spotřebě zhruba 14 kWh na 100 km. Z běžné zásuvky trvá kompletní nabití baterie necelých 15 hodin. Tento čas lze zkrátit až na 40 minut tím, že své CITIGOᵉ nabijete na veřejné nabíječce se stejnosměrným proudem (DC) a výkonem alespoň 40 kW (což je maximální výkon, kterým je možné vůz dobíjet). Je ovšem třeba počítat s tím, že malá škodovka se není schopna za určitých okolností nabíjet tak rychle, jelikož nemá aktivní chlazení baterie.

Výkonu má CITIGOᵉ na městský provoz dostatek a velkým benefitem je navíc jeho okamžitý nástup. Mimo město a zejména na dálnici pochopitelně škodovce dochází poměrně rychle dech a v rozletu vás také zastaví již zmíněný omezovač. Vzhledem k tomu, že CITIGOᵉ je ale městský elektromobil, tak je důležité, že ve městě se s ním jezdí vážně hezky. Kromě elektromotoru potěší řidiče rozumné rozměry (na délku má auto 3 597 mm), obratnost, mrštnost a okamžité reakce na povely volantem. Podvozek je stabilní a vcelku komfortní. A brzdy jsou pak dobře dávkovatelné. Rekuperace v CITIGOᵉ má čtyři stupně intenzity. Překvapilo mě, že po „nastartování“ auto vždy zvolí nejnižší stupeň, díky čemuž se s vozem jede jako když by mělo spalovací motor, ale přichází se tím o cennou energii. Osobně mi nejvíce vyhovovalo jezdit na třetí stupeň, ve kterém auto solidně rekuperuje, ale ještě vyloženě nezastavuje.

Jestliže vnější design je i 9 let od zahájení výroby tohoto modelu přijatelný, tak na interiéru je věk už poměrně znát. CITIGOᵉ se například startuje otočením klíčku a marně byste tu hledali jakýkoliv dotykový displej. Jedinou novinkou v CITIGOᵉ je odlišný dekor na palubní desce před spolujezdcem. Na druhou stranu vůz je na své rozměry opravdu prostorný, zástavba elektrického pohonu nezmenšila zavazadlový prostor, který má objem 250 litrů, výborná je ergonomie ovládání a stěžovat si nelze ani na použité materiály, vzhledem ke kategorii vozu.

První elektrická škodovka je nabízena pouze v jediné výbavě, takže všechna CITIGOᵉ mají hlídání jízdního pruhu, automatickou klimatizaci, palubní počítač, vyhřívané čelní sklo a přední sedadla, zadní parkovací senzory, tempomat, ambientní osvětlení či elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka. Šikovnou vychytávkou je pak držák na telefon zabudovaný v palubní desce, za kterým se rovnou nachází USB pro nabíjení telefonu. Automobilka totiž počítá s tím, že řidič si chybějící multimediální systém nahradí svým chytrým telefonem, pro které škodovka přichystala svou aplikaci. Telefonovat a pustit hudbu si však lze pochopitelně i bez aplikace skrze bezdrátové připojení Bluetooth.

Škoda CITIGOᵉ iV sice vychází z vozu, který se prodává od roku 2011, ale pokud hledáte jednoduchý elektromobil do města, který prostě funguje, má poměrně dobrý dojezd a nevyžadujete styl či moderní technologie, tak je elektrická škodovka s cenou 499 900 Kč nejlepší volba.

Foto: Jaroslav Tomášek

Technické údaje 
 
Motor
Zdvihový objem –
Max. výkon 61 kW
Max. točivý moment 212 Nm
Spotřeba (l na 100 km)
Město –
Mimo město –
Kombinace –
Výkony
Max. rychlost 130 km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod 12.3 s
Homologovaný dojezd
252 km
Rozměry a objemy
Délka 3 597 mm
Šířka 1 645 mm
Výška 1 481 mm
Rozvor 2 417 mm
Kapacita baterie 36,8 kWh
Pohotovostní hmotnost 1 160 kg
Previous Article

Test MINI Cooper SE: Nejzábavnější elektromobil na ...

Next Article

PSA má novou platformu pro elektromobily

0
Sdílení
  • 0
  • +

Dominik Vlk

Nejnovější články

  • 31.12.2024

    Test BMW X1 xDrive25e (2024): Zábavný univerzál

  • 15.12.2024

    První jízda s novou Škodou Elroq: Budoucí bestseller mezi EV?

  • 12.5.2024

    Test DS 7 E-Tense 300 EAT8 4×4 (2024)

  • 7.5.2024

    Ford v Česku rozšiřuje nabídku svého nejprodávanějšího pick-upu Ranger novým modelem Wildtrak X

  • 3.5.2024

    Renault představil model Symbioz

  • 1.5.2024

    Celoroční pneumatiky jsou čím dál oblíbenější. Plnohodnotnou náhradou vůči letním a zimním ale nejsou

  • 30.4.2024

    CUPRA ukázala modernizovaný Formentor a Leon

  • 30.4.2024

    Range Rover Eletric již prochází náročnými testy

  • 25.4.2024

    Mitsubishi odhaluje nové ASX

  • 25.4.2024

    Nový Opel Combo vstupuje na český trh

  • 24.4.2024

    Opel představuje novou generaci SUV Grandland

  • 20.4.2024

    Test Honda CR-V e:HEV AWD (2024)

  • 18.4.2024

    Citroën představuje nový vůz C3 Aircross

  • 18.4.2024

    Mazda CX-80 je nová vlajková loď značky

  • 10.4.2024

    Opel představil nové SUV Frontera

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00

 

Hlavní obsah

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

Sledujte také