Test Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI 4MOTION DSG (2022)


Přestože doba je pro automobilky náročná, tak nabídka verzí Volkswagenu Golf je stále v obvyklém počtu. V nabídce se tedy podruhé objevuje i provedení Alltrack. To se od běžného Golfu Variant odlišuje zvýšenou světlou výškou (164 mm), specifickým předním nárazníkem s mlhovými světlomety ve tvaru včelích pláství (podobný nalezneme i u sportovních variant) či oplastováním, které je ovšem překvapivě decentní. A musím říct, že se mi osobně outdoorová verze Golfu líbí o něco více než běžné provedení, u kterého si stále nějak nemůžu zvyknout na přední světlomety. Ty jsou sice u Alltracku stejné, ale díky jinému nárazníku působí lépe.
Při testu Volkswagenu Golf Alltrack se nelze vyhnout srovnání s domácí Škodou Octavia Scout, která má velmi podobnou techniku. První rozdíl mezi těmito vozy je ovšem už v nabízených motorizací. Zatímco pod kapotu Scoutu si je možné objednat motory 2.0 TSI (140 kW), 2.0 TDI (110 kW) a 2.0 TDI (147 kW), tak pro Alltrack je k mání jen poslední zmínění turbodiesel, který spolupracuje s pohonem všech kol a automatickou převodovkou DSG.
Litovat této omezené nabídky ale není potřeba. Motor 2.0 TDI v silnější verzi je to nejlepší, co si pod kapotu rodinného a zvýšeného kombíku můžete přát. Nejnovější a nejsilnější provedení koncernového dvoulitru je kultivovaný, silný a úsporný společník. Zrychlení z 0 na 100 km/hod s tímto motorem trvá Golfu Alltrack solidních 7,1 sekundy a maximální rychlost je pak 229 km/hod.
I spolupráce naftového čtyřválce s automatickou převodovkou DSG je špičková. To stejné platí o pohonu všech kol, který jsem důkladně vyzkoušel na zasněžených silnicích Šumavy. A skutečně velmi mile mě překvapilo, jak dobře auto na sněhu fungovalo. Za běžných podmínek jsem si pak užíval povedené jízdní vlastnosti vozu. Oproti Octavii Scout je Alltrack o něco tužší a hbitější. S Golfem Alltrack se celkově jezdí fakt příjemně. Auto nejen perfektně zatáčí, ale i dobře tlumí nerovnosti, skvěle brzdí a řízení je naprosto přesné (i když bez větší zpětné vazby). Palubní počítač mi na konci testování ukazoval mimochodem sympatických 7 litrů na 100 kilometrů.
Interiér nejnovější generace Volkswagenu Golf prošel velkou proměnou. Pryč je naprostá většina fyzických tlačítek a hlavní slovo mají dva obří displeje. Obrazovka virtuálního kokpitu má 10,25 palce, jemné rozlišení, intuitivní ovládání pomocí tlačítek na volantu a několik možností zobrazení. Dotykový displej multimediálního systému v testovaném voze má 10 palců a jen několik fyzických tlačítek, pomocí kterých se lze dostat do nastavení jízdních asistentů, klimatizace, parkovacího asistenta a do volby jízdního režimu.
Pod displejem se pak nachází ještě dotyková plocha, která mi trochu připomíná Touch Bar z minulé generace MacBooku Pro. Pomocí této plochy je možné měnit hlasitost rádia či teplotu ve voze. Problém ovšem je, že za jízdy se potřebné pohyby prstem nedělají úplně snadno a navíc není dotyková plocha podsvícená, což znesnadňuje její používání v noci. Multimediální systém obsahuje poměrně dost možností nastavení, takže i když je intuitivní, tak je třeba si na něj zvyknout a vše si v klidu projít. Volkswagen nezapomněl ani na podporu Apple CarPlay, které funguje také bezdrátově. Zajímavostí pak je, že klimatizace kromě klasického nastavení umožňuje nastavení pro různé situace – například je možné si zvolit, že si chcete zahřát ruce. Vůz je možné ovládat také pomocí hlasového asistenta, který už umí mnohé, ale stále mi přijde, že je rychlejší si věci nastavit ručně. Celkově je interiér vozu hodně moderní, což se mně osobně se líbí, ale některým řidičům může chybět klasická koncepce interiéru s fyzickými tlačítky.
Vnitřek nového Volkswagenu Golf má celkem slušné materiály a dobré dílenské zpracování. Prostoru je dostatek na předních i zadních sedačkách. Zavazadlový prostor má objem solidních 611 litrů. Výbava vozu je špičková a úžasně funguje. Zmíním z výbavy například adaptivní světlomety IQ.Light LED, které naprosto fantasticky svítí, či adaptivní tempomat, který pracuje skoro stejně plynuje jako sám řidič. Viditelných odlišností varianty Alltrack uvnitř vozu je ale minimum. Specialitou oproti jiným Golfům je jízdní režim Offroad, ve kterém převodovka řadí ve vyšších otáčkách a mění se reakce na sešlápnutí plynu. Když už jsem několikrát naťukl to srovnání s Octavii Scout, tak v případě interiéru mi vozy přijdou velmi podobně kvalitní. Octavia možný působí o malinko prémiovějším dojmem, ale zase se mi o něco méně líbí jak se ovládá její virtuální kokpit. Překvapením pro nikoho asi není, že Octavia nabídne o 29 litrů větší zavazadlový prostor.
Volkswagen Golf Alltrack je vlastně dokonalé běžné auto, protože má všechno, co od auta v normálním životě potřebujete. Příjemně jezdí, má silný a úsporný motor, je dostatečně praktický a ve štychu vás nenechá ani na horách či na polňačce při cestě na chatu ke známým. Je ovšem třeba dodat, že Alltrack není zrovna levný – základní cenovka je 1 087 900 Kč. A testovaný kousek se všemi příplatky stojí více než 1,2 milionu korun. K ceně je ale nutné zároveň uvést, že když v Golfu jedete, tak víte, že jste svoje peníze dobře utratili. Již několikrát zmiňovaná Octavia Scout je o něco levnější – se stejným motorem začíná na 974 900 Kč.
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 1 968 ccm |
Výkon | 147 kW |
Točivý moment | 400 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | 5.8 |
Mimo město | 4.1 |
Kombinace |
4.7 |
Výkony | |
Max. rychlost | 229 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 7,1 s |
Převodovka | |
automatická sedmistupňová | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 639 mm |
Šířka | 1 795 mm |
Výška | 1 482 mm |
Rozvor | 2 679 mm |
Objem nádrže | 55 l |
Pohotovostní hmotnost | 1 541 kg |