GripTV

Main Menu

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

logo

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport
NovinkyTestyTOP
Home›Novinky›Test Citroën C3 Aircross 1.2 PureTech (2022)

Test Citroën C3 Aircross 1.2 PureTech (2022)

By Dominik Vlk
2.9.2022
290
0
Sdílet:

Malé SUV Citroën C3 Aircross je na trhu již od roku 2017 a nelze se proto divit, že automobilka přišla v loňském roce s faceliftem. V čem se modernizované provedení liší? Zvenku si všimnete zejména nové přídě, která dává modelu C3 Aircross hranatější a drsnější ráz, což podle mě vozu velmi prospělo. Testovaný vůz je navíc v zajímavé výbavě C-Series. Tu poznáte podle ozdobných prvků na předním nárazníku, odlišných zpětných zrcátek nebo loga C-Series na předních dveřích.

O pohon modernizovaného Citroënu C3 Aircross se může starat buď benzínový tříválec 1.2 PureTech, nebo naftový čtyřválec 1.5 BlueHDi. První zmíněný motor je k mání ve dvou výkonových verzích – slabší 81 kW motorizace je spojena s šestistupňovým manuálem a silnější 96 kW verze naopak spolupracuje s šestistupňovým automatem. I naftový agregát je v nabídce ve dvou verzích. A opět platí, že slabší 81 kW provedení je propojeno s manuálně řazenou převodovkou a silnější 88 kW verze s automatem.

Vzhledem k tomu, že Aircross stojí (stejně jako třeba Opel Crossland) na platformě PSA PF1, tak v nabídce chybí elektrifikované verze. Pochopitelně v nabídce není ani pohon všech kol, což ale dnes není nic výjimečného. Absenci pohonu všech kol se snaží Citroën nahrazovat příplatkovým systémem Grip Control, který podle povrchu upravuje naladění vozu pro lepší trakci a zahrnuje také asistenta pro sjíždění kopců. Výbavy jsou v nabídce čtyři. Pokud ale chcete jeden z naftových motorů, tak musíte sáhnout po nejvyšší výbavě Shine.

Pod kapotou zkoušeného vozu pracuje benzínový tříválec ve slabší verzi s manuální šestistupňovou převodovkou. Motor je kultivovaný, výkonu má tak akorát (110 koní a 205 Nm), vyloženě problém není ani se zrychlením (na stovku zrychlí za 10,1 sekundy) a to ani v případě, že je auto naložené. Jako trochu vyšší hodnotím spotřebu okolo 7 až 8 litrů na 100 kilometrů. Šestistupňová manuální převodovka by pak mohla být o malinko přesnější, ale vlastně funguje celkem dobře. Podvozek je komfortní a přijatelně stabilní, přesně jak od Citroënu očekáváte. Výhrady nemám ani k fungování brzd, které se dobře dávkují a jsou dostatečně výkonné.

Interiér Citroënu C3 Aircross dostal v rámci modernizace především až 9palcový displej multimediálního systému. Prostředí systému je přehledné, vcelku rychlé a nechybí podpora Apple CarPlay. Trochu nezvykle na dnešní dobu působí analogové budíky, které ale potěší svou krásnou čitelností. Je ovšem škoda, že alespoň displej palubního počítače není barevný. Pokud se při objednávání vozu rozšoupnete, tak budete mít ve voze i takové hračky jako je bezdrátové dobíjení pro váš telefon, head-up displej, asistent pro hlídání mrtvého úhlu nebo čtení dopravních značek. Interiér Aircrossu se může pochlubit dobrou ergonomií a solidním zpracováním. O pohodlí posádky se starají nová sedadla Advanced Comfort, která jsou vážně skvělá. Celkově se uvnitř žije příjemně. Zajímavou vychytávkou je posuvná zadní lavice, která umí zvětšit zavazadlový prostor až na 520 litrů (ve standardním uspořádání má kufr 410 litrů). Je ovšem nutné dodat, že tento výbavový prvek je k dispozici za příplatek pouze pro nejvyšší výbavu Shine. Mezi prvky na přání, které jsou k mání jen pro výbavu Shine, patří i bezklíčkové odemykání a startování, což mi přijde celkem zvláštní.

Modernizovaný Citroën C3 Aircross je menší stylové SUV, které nabízí neobyčejný design, pohodlí a praktický a variabilní interiér. Já osobně bych sáhnul po dieselové motorizaci s automatickou převodovkou, ale ani testovaný benzínový motor s manuálem není špatnou volbou a je výrazně dostupnější. Mezi nevýhody Aircrossu řadím to, že z některých detailů je zřejmé, že už to není nejnovější model a dále to, že určité výbavové prvky jsou k mání jen za příplatek k nejvyšší výbavě. Cena Aircrossu začíná na 484 900 Kč (výbava Feel). Testovaná motorizace a výbava pak kupce vyjde minimálně na 524 900 Kč. A naftový motor s automatem, který je dostupný výhradně v nejvyšší výbavě Shine, stojí už 634 900 Kč.

Technické údaje 
 
Motor
Zdvihový objem 1 199 ccm
Max. výkon 81 kW
Max. točivý moment 205 Nm
Spotřeba (l na 100 km)
Město  
Mimo město  
Kombinace 5.9
Výkony
Max. rychlost 183 km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod 10.1 s
Převodovka
šestistupňová manuální
Rozměry a objemy
Délka 4 160 mm
Šířka 1 824 mm
Výška 1 597 mm
Rozvor 2 604 mm
Objem nádrže 45 l
Pohotovostní hmotnost 1 254 kg
Previous Article

Škoda Vision 7S ukazuje nový designový jazyk ...

Next Article

Ford začal přijímat objednávky na nový Ranger

0
Sdílení
  • 0
  • +

Dominik Vlk

Nejnovější články

  • 31.12.2024

    Test BMW X1 xDrive25e (2024): Zábavný univerzál

  • 15.12.2024

    První jízda s novou Škodou Elroq: Budoucí bestseller mezi EV?

  • 12.5.2024

    Test DS 7 E-Tense 300 EAT8 4×4 (2024)

  • 7.5.2024

    Ford v Česku rozšiřuje nabídku svého nejprodávanějšího pick-upu Ranger novým modelem Wildtrak X

  • 3.5.2024

    Renault představil model Symbioz

  • 1.5.2024

    Celoroční pneumatiky jsou čím dál oblíbenější. Plnohodnotnou náhradou vůči letním a zimním ale nejsou

  • 30.4.2024

    CUPRA ukázala modernizovaný Formentor a Leon

  • 30.4.2024

    Range Rover Eletric již prochází náročnými testy

  • 25.4.2024

    Mitsubishi odhaluje nové ASX

  • 25.4.2024

    Nový Opel Combo vstupuje na český trh

  • 24.4.2024

    Opel představuje novou generaci SUV Grandland

  • 20.4.2024

    Test Honda CR-V e:HEV AWD (2024)

  • 18.4.2024

    Citroën představuje nový vůz C3 Aircross

  • 18.4.2024

    Mazda CX-80 je nová vlajková loď značky

  • 10.4.2024

    Opel představil nové SUV Frontera

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00

 

Hlavní obsah

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

Sledujte také