GripTV

Main Menu

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

logo

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport
NovinkyTestyTOP
Home›Novinky›Test Lexus ES 300h: Auto, které si vás získá

Test Lexus ES 300h: Auto, které si vás získá

By Dominik Vlk
8.4.2019
731
0
Sdílet:

Vyznat se v označení automobilů značky Lexus není nejjednodušší. I když jste celkem v obraze, tak vás jistě překvapí, že nový sedan, který chce zatopit německé trojce (BMW řady 5, Mercedes třídy E a Audi A6), se jmenuje ES. A vaše zaskočení je na místě. Lexus sice vyrábí model ES necelých 30 let a nejnovější generace je v řadě již sedmé vydání. Proč ho tedy neznáte? V Evropě totiž nabízel Lexus místo ES model GS. Až nejnovější generace tuto zvyklost mění. Jsme si docela jistí, že si nový model rychle zapamatujete, jelikož se jedná o opravdu krásné auto. Oproti předchůdci je novinka nižší, širší a aerodynamicky uhlazenější. Automobilka v propagačních materiálech říká, že silueta ES připomíná sportovní kupé, což je skutečně pravda. Je to také pořádný kus auta – na délku má 4 975 mm a na šířku 1 865 mm.

Jak už to tak u Lexusu bývá, nabídka motorů je jednoduchá. V případě modelu ES je k dispozici pouze jedno hybridní ústrojí. Pod kapotou ES tedy můžete mít pouze 2,5litrový čtyřválec s elektromotorem. Systémový výkon tohoto ústrojí je podle automobilky 218 koní. Zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou 8,7 vteřin a maximálně se nám podařilo rozjet na zhruba 190 km/h (udávaná maximální rychlost je ještě nižší).

I když tedy námi testované ES ve výbavě F Sport Top vypadá dravě a sportovně, tak na dynamickou jízdu ES opravdu není určeno. A to i vzhledem k tomu, že hybridní pohon spolupracuje s elektronicky řízenou převodovkou s plynule měnitelným převodem. Pokud se ovšem přestanete snažit jezdit rychle, tak auto začne skvěle fungovat. V ten moment zjistíte, že auto má skvělý podvozek, který je stabilní a zároveň komfortní, řízení reaguje na vaše povely okamžitě, všechno je dokonale plynulé a tiché. Lexus ES je jizdně opravdu zajímavé auto, akorát se nesmíte snažit jezdit rychle, protože to nezvládá a navíc se při snažení o rychlou jízdu chová nepřirozeně.

Všechny Lexusy si energii obstarávají sami (například z rekuperace), takže vy pouze tankujete benzín. Na elektřinu tedy jedete především při rozjezdech či při popojíždění v koloně. V kuse dokáže jet na elektřinu Lexus maximálně pár kilometrů a výhradně po městě. Lexus ale hybridy skutečně umí – přechod mezi elektromotorem a spalovacím motorem je téměř neznatelný a hlavně tento systém skutečně funguje, jelikož s tímto velkým sedanem můžete v klidu jezdit za 6 litrů na 100 kilometrů. Pro Pražany je pak obrovským benefitem to, že s hybridním ES můžete parkovat na modrých i fialových zónách kdekoliv v Praze zcela zdarma.

V interiéru nového ES je radost sedět. Za volantem si najdete skvělou pozici a všechno vám perfektně padne do ruky. Váš zrak jistě zaujme obří obrazovka multimediálního systému. Ta sice vypadá opravdu efektně, ale ovládání systému vyžaduje hodně zvyku a například navigace je naprosto příšerná. Rozchodit se nám nepodařilo ani Apple CarPlay, i když podle webových stránek společnosti Apple je nové ES mezi podporovanými vozy.

Za naprosto geniální považujeme zpracování kapličky přístrojů, které se skládá z displeje a mechanického kolečka, které se umí posouvat. To vypadá opravdu efektně a pokud se vám zdá, že už jste to někde viděli, tak se nepletete – stejné „budíky“ má sportovní LC. Automobilka tento fantastický detail ovšem převzala včetně červené signalizace pro přeřazení ve sportovním režimu, které ale příliš nedává smysl ve vozidle s bezestupňovým automatem.

Všude kolem vás jsou perfektní materiály, které jsou dokonale vyrobené, takže kolem vás nikde nic nemlátí. V autě je navíc opravdu ticho, jelikož je Lexus vybaven systémem aktivního odhlučnění kabiny. I když je vidět, že auto je asijského původu a určeno především pro americký trh, jelikož některá tlačítka byste v evropském voze nenašli. Audiofilové budou zbožňovat audiosystém Mark Levinson se 17 reproduktory, který patří k tomu nejlepšímu, co můžete v autě mít. Lexus ES nabízí i spoustu další výbavy – head-up displej, vyhřívaný volant, bezklíčkové odemykání a startování, adaptivní tempomat či asistent semiautonomní jízdy. Špatné to není ani s prostorem uvnitř vozu – do Leuxsu ES se bez problémů vejde čtveřice dospělých. Zavazadlový prostor pak má 454 litrů, což upřímně není nejvíce.

Lexus ES 300h je perfektní alternativa k německé trojce a protože my máme rádi auta, která nepotkáme na každém rohu a umí nadchnout, tak bychom si vybrali právě Lexus. Má sice pár chybiček – třeba pouze jednu motorizaci, která by navíc mohla být výkonnější, podprůměrný multimediální systém či pár asijských podivných tlačítek v interiéru. Jenže my tyto nedostatky rádi odpustíme, jelikož ES si nás získalo. V současné době je také za hodně zajímavé peníze, jelikož Lexus si přichystal zaváděcí ceník. Lexus ES tak může být váš už za 999 000 Kč bez DPH.

Technické údaje 
Motor
Zdvihový objem 2 487 ccm
Max. výkon soustavy 218 koní
Max. točivý moment spalovacího motoru 221 Nm
Spotřeba (l na 100 km)
Město –
Mimo město 4.7
Kombinace –
Výkony
Max. rychlost 160 km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod 8.7 s
Převodovka
elektronicky řízená převodovka s plynule měnitelným převodem
Rozměry a objemy
Délka 4 975 mm
Šířka 1 865 mm
Výška 1 445 mm
Rozvor 2 870 mm
Objem nádrže 50 l
Pohotovostní hmotnost 1 680 kg

 

Previous Article

Test Honda CR-V 1.5 VTEC Turbo AWD ...

Next Article

Absolutní vítězství pro posádku Kopecký-Dresler

0
Sdílení
  • 0
  • +

Dominik Vlk

Nejnovější články

  • 31.12.2024

    Test BMW X1 xDrive25e (2024): Zábavný univerzál

  • 15.12.2024

    První jízda s novou Škodou Elroq: Budoucí bestseller mezi EV?

  • 12.5.2024

    Test DS 7 E-Tense 300 EAT8 4×4 (2024)

  • 7.5.2024

    Ford v Česku rozšiřuje nabídku svého nejprodávanějšího pick-upu Ranger novým modelem Wildtrak X

  • 3.5.2024

    Renault představil model Symbioz

  • 1.5.2024

    Celoroční pneumatiky jsou čím dál oblíbenější. Plnohodnotnou náhradou vůči letním a zimním ale nejsou

  • 30.4.2024

    CUPRA ukázala modernizovaný Formentor a Leon

  • 30.4.2024

    Range Rover Eletric již prochází náročnými testy

  • 25.4.2024

    Mitsubishi odhaluje nové ASX

  • 25.4.2024

    Nový Opel Combo vstupuje na český trh

  • 24.4.2024

    Opel představuje novou generaci SUV Grandland

  • 20.4.2024

    Test Honda CR-V e:HEV AWD (2024)

  • 18.4.2024

    Citroën představuje nový vůz C3 Aircross

  • 18.4.2024

    Mazda CX-80 je nová vlajková loď značky

  • 10.4.2024

    Opel představil nové SUV Frontera

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00

 

Hlavní obsah

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

Sledujte také