Test Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 Turbo Mivec CVT 4WD: Moderní SUV podle Mitsubishi

Mitsubishi s názvem Eclipse možná znáte. Pod tímto názvem totiž automobilka nabízela od roku 1989 do roku 2011 povedený sporťák. Japonská automobilka nyní k názvu přidala Cross a pojmenovala tak nové kompaktní SUV, které stojí v nabídce mezi ASX a Outlanderem. Pro někoho to může být zneuctění jména, ale tento názor nám v dnešní době přijde trochu ujetý. Eclipse Cross je na českém trhu horkou novinkou. Pod kapotou se momentálně vždy nachází 1,5litrový čtyřválec nabízející 120 kW a 250 Nm. Pokud chcete pouze předokolku, můžete mít buď 6stupňový manuál, nebo automat CVT. Pokud chcete pohon všech kol, tak je jedinou volbou CVT. Později by mělo být Eclipse Cross v nabídce i s naftovým motorem.
My jsme měli možnost vyzkoušet auto v nejlepší konfiguraci. A to jak po vzhledové stránce, tak i po technické. Červená tomuto povedenému SUV opravdu sluší. Ve výbavě máme automatickou převodovku i pohon všech kol. V této specifikaci slibuje automobilka zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,8 vteřin a maximální rychlost rovných 200 km/h. Čtyřválec Mivec má dostatek výkonu na běžné ježdění, rozumnou spotřebu a skvělou kultivovanost. Ostudu autu nedělá ani automatická převodovka CVT, na jejíž práci si nelze stěžovat. Pohon všech kol S-AWC patří k tomu nejlepšímu, co v SUV můžete mít. I když je Eclipse Cross určen především na silnici, tak i na ní se pohon všech kol může hodit. Škoda, že podvozek je trochu tvrdší a méně stabilní v zatáčkách, než bychom si představovali. Eclipse Cross působí těžkopádným dojmem.
Design interiéru se liší podle výbavového stupně. My bychom vám doporučili interiér nejvyšší a druhé nejvyšší výbavy. Ten má výrazně moderněji vypadající vzhled. Hlavním důvodem je jiný displej infotainmentu, který je trochu překvapivě v angličtině a nenabízí navigaci. To ale částečně řeší podpora Android Auta a Apple CarPlay. Celkově je interiér povedený a půbobí bytelně, i když občas se objeví tlačítko z devadesátek, které by v novém autě evropského původu určitě nebylo. Nebo podivné umístění ovladače – třeba palubní počítač se ovládá tlačítky pod volantem. Mitsubishi nijak nezaostává za konkurencí ve výbavě vozu. Můžete mít skvěle fungující adaptivní tempomat, hlídání jízdního pruhu, automatická dálková světla, hlídání mrtvého úhlu, head-up displej či bezklíčkové odemykání a startování. Špatné to není ani s prostorností a praktičností. I když zadní sedačky by na tom s prostorem mohly být lépe. Zavazadlový prostor umí nabídnout až 531 litrů, jestliže si připlatíte 3 890 Kč.
Pokud vám je sympatické, že Mitsubishi dělá spolehlivá, odolná a cenově přijatelná auta, ale chyběl vám moderní vzhled a armáda asistentů, tak je Eclipse Cross přesně pro vás. Nové SUV si totiž bere vše dobré od ostatních modelů a přidává k tomu cool design a moderní vychytávky. Zároveň jistě osloví i novou klientelu, která s tímto vozem neudělá chybu. Přenést se budete muset akorát přes občas nelogické ovládání, pár ošklivých tlačítek a absenci navigace. Jizdní vlastnosti nejsou vůbec špatné. Dokázali bychom si ale představit o něco měkčí naladění podvozku. Čtyřválec pod kapotou nelze jinak než chválit. Eclipse Cross to nezkazí ani cena. Druhý nejvyšší výbavový stupeň s manuálem v předokolce můžete mít za 599 650 Kč. Nejvyšší výbava s automatem a pohonem 4×4 pak vyjde na stále solidních 789 850 Kč. Co by jen taková Škoda Karoq za takovéto ceny dala…
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 1 499 ccm |
Výkon | 120 kW |
Točivý moment | 250 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | neudává se |
Mimo město | neudává se |
Kombinace |
7.0 |
Výkony | |
Max. rychlost | 200 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 9.8 s |
Převodovka | |
8st. aut. s proměnlivým převodem (CVT) | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 405 mm |
Šířka | 1 805 mm |
Výška | 1 685 mm |
Rozvor | 2 670 mm |
Objem nádrže | 60 l |
Pohotovostní hmotnost | 1 595 kg |