GripTV

Main Menu

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

logo

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport
NovinkyTestyTOP
Home›Novinky›Test Škoda Octavia Combi Scout 2.0 TDI (147 kW): Rodinný univerzál

Test Škoda Octavia Combi Scout 2.0 TDI (147 kW): Rodinný univerzál

By Dominik Vlk
18.11.2021
400
0
Sdílet:

Čtvrtou generaci Škody Octavia jistě dobře znáte nejen z našeho webu, kde se dosud objevil test klasického kombíku a plug-in hybridního RS. Přestože současná generace přišla například o provedení Laurin & Klement, tak má škodovka v nabídce ještě několik zajímavých verzí. Dnes se zaměřím na provedení Scout, které se u modelu Octavia objevilo poprvé v roce 2006.

Zatímco design předposlední Octavie, tedy třetí generace po faceliftu, byl velmi kontroverzní, tak vzhled nejnovějšího provedení veřejnost přijala pozitivně a bez výhrad. Provedení Scout se od běžné Octavie odlišuje jinými nárazníky s ochrannými stříbrnými prvky, specifickými koly či standardně dodávaným paketem pro špatné cesty, který zvyšuje světlou výšku vozu na 161 mm. Když už jsem u těch čísel, tak nájezdové úhly jsou 15,8° vpředu a 13,9° vzadu a přechodový úhel je 19,7°.

Škoda Octavia Combi Scout je na tuzemském trhu k mání výhradně s automatickou převodovkou DSG a pohonem všech kol, který zajišťuje elektronicky řízená mezinápravová spojka šesté generace. Podle potřeby může na zadní nápravu spojka přenést až 90 % točivého momentu a jedno konkrétní kolo může přenášet až 85 % hnací síly. Pod kapotu Scoutu si je možné objednat motory 2.0 TSI (140 kW), 2.0 TDI (110 kW) a 2.0 TDI (147 kW). Zajímavostí je, že například v Německu si lze Scout koupit i jako předokolku s manuálem. A paradoxní je, že takový Scout má o 2 mm vyšší světlou výšku, než verze s pohonem 4×4.

Pod kapotou stříbrného testovaného kousku se nachází nejsilnější motor v nabídce – naftový dvoulitr nabízející 147 kW a 400 Nm. Tento výkon stačí na zrychlení z 0 na 100 km/hod za 6,8 sekundy a maximální rychlost 230 km/hod. Mimochodem, RS se stejným motorem, pohonem všech kol a DSG má čas zrychlení naprosto identický a maximální rychlost jen 8 km/hod vyšší. Automobilka slibuje průměrnou spotřebu 5,7 až 5,9 l na 100 km.

Po nastartování naftového dvoulitru vás může zarazit poměrně hlučný chod motoru. Poté, co se motor zahřeje, se situace výrazně zlepší a zvuk dieselového motoru pak uslyšíte jen při výraznější akceleraci. Motor má dostatek síly, takže auto zrychluje velmi ochotně i při vyšších rychlostech. Zejména pružné zrychlení je i díky rychlosti převodovky DSG vážně skvělé. Automatickou převodovku musím také pochválit za to, že řadí nejen rychle, ale také logicky a bez cukání. Při rozjezdu z místa se motor musí potýkat se systémem start/stop a prodlevou po sešlápnutí plynu, takže když potřebujete vystřelit z nějaké křižovatky, tak to občas můžou být trochu nervy. Co se spotřeby týče, tak jsem testování končil s průměrnou spotřebou přesně 6 l na 100 km, což považuji za skvělou hodnotu. Je ale třeba dodat, že jsem většinu času strávil na dálnici a na okreskách (průměrnou rychlost jsem měl 57 km/hod).

Adaptivní podvozek díky možnosti volby jízdního režimu nabízí (možná až příliš) houpavou jízdu v komfortním režimu, normální režim vhodný pro každodenní ježdění a sportovní režim, který auto patřičně přitvrdí. Poslední možností je pak individuální režim, ve kterém si dokonce lze nastavit tlumiče ještě měkčí než jsou v komfortním režimu. Ve všech jízdních režimech je nový Scout stabilní, dobře ovladatelný a předvídatelný. Jízdní komfort celého vozu je na vynikající úrovni. Škoda, že od zadní nápravy, přestože má víceprvkové zavěšení, se občas ozve po přejetí nerovnosti nečekané bouchnutí. Ale to už jsem velký detailista. Dobrodružné Octavii samozřejmě nechybí ani off-road režim, který změní fungování automatické převodovky nebo fungování plynového pedálu. V případě výletu mimo zpevněné cesty může přijít vhod také asistent pro sjíždění kopců. Ať už budete na jakémkoliv povrchu, tak oceníte, že nový Scout má dobře dávkovatelné brzdy a přesné a příjemné řízení.

Vnitřek Scoutu se pochopitelně velmi podobá interiéru klasické Octavie Combi. Specialitou interiéru provedení Scout jsou kromě log této verze i ozdobné lišty, kontrastní prošívání v hnědé barvě a sedadla s potahem ThermoFlux. Volitelně jsou k dispozici elektricky ovládaná ergonomická přední sedadla s čalouněním v kombinaci kůže a materiálu Suedia, která má testovaný vůz a jsou naprosto skvělá. Nechybí samozřejmě ani hliníkové pedály a specifické rohože.

Už v základní výbavě se Scout chlubí takovými prvky výbavy jako jsou matrix-LED přední světlomety, adaptivní tempomat, vyhřívaný volant, virtuální kokpit, 10palcový multimediální systém Columbus s navigací, bezklíčkové odemykání a startování, vyhřívané čelní sklo či ambientní LED osvětlení. Připlatit si pak lze například za panoramatické střešní okno, třízónovou klimatizaci či za nezávislé topení.

Co se prostornosti a použitelnosti týče, tak je to ta už dobře známá Octavia Combi čtvrté generace, která má kvalitně postavený interiér, dostatek místa vpředu i vzadu nebo zavazadlový prostor o objemu 640 litrů a jejímž hlavním ovládacím centrem je infotainment, což nemusí všem vyhovovat. Systém stále navíc trápí občas záseky, které se opraví až vypnutím celého vozu nebo restartem systému.

Škoda Octavia Combi Scout je perfektní rodinný vůz, na kterém se velmi těžko hledají nedostatky. Nový Scout příjemně jezdí, je neuvěřitelně praktický a díky vyššímu podvozku a pohonu všech kol jen tak nezapadnete na rodinném výletě. S naftovým dvoulitrem o výkonu 147 kW má Scout více než solidní dynamiku a to při velmi rozumné spotřebě. Automatická převodovka DSG řadí očekávatelně dobře. Jen je škoda, že rozjezdy z místa v kombinaci se systémem start/stop chvíli vozu trvají. Výhrady nemám ani k interiéru. Pouze doufám, že škodovka zvládne co nejdříve odladit softwarové chybičky. Nutné je počítat s tím, že Octavia Scout není laciná. Nejlevněji pořídíte dobrodružnou verzi za 924 900 Kč, což je cena za verzi 2.0 TSI (140 kW) či za 2.0 TDI (110 kW). Testovaný silnější naftový dvoulitr pak stojí minimálně o 50 000 Kč více. Alespoň, že sériová výbava je velmi dobrá. I tak se vám ale lehce může stát, že si nakonfigurujete vůz překračující podstatně 1 milion korun.

Foto: Jaroslav Tomášek

Technické údaje 
 
Motor
Zdvihový objem  1 968 ccm
Výkon 147 kW
Točivý moment 400 Nm
Spotřeba (l na 100 km)
Město –
Mimo město –
Kombinace

5.7-5.9

Výkony
Max. rychlost 230 km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod 6.8 s
Převodovka
automatická sedmistupňová
Rozměry a objemy
Délka 4 703 mm
Šířka 1 829 mm
Výška 1 487 mm
Rozvor  2 680 mm
Objem nádrže 55 l
Pohotovostní hmotnost 1 602-1 766 kg

Previous Article

Nový Renault Kangoo Van představen i v ...

Next Article

Dacia Spring má na kontě již přes ...

0
Sdílení
  • 0
  • +

Dominik Vlk

Nejnovější články

  • 31.12.2024

    Test BMW X1 xDrive25e (2024): Zábavný univerzál

  • 15.12.2024

    První jízda s novou Škodou Elroq: Budoucí bestseller mezi EV?

  • 12.5.2024

    Test DS 7 E-Tense 300 EAT8 4×4 (2024)

  • 7.5.2024

    Ford v Česku rozšiřuje nabídku svého nejprodávanějšího pick-upu Ranger novým modelem Wildtrak X

  • 3.5.2024

    Renault představil model Symbioz

  • 1.5.2024

    Celoroční pneumatiky jsou čím dál oblíbenější. Plnohodnotnou náhradou vůči letním a zimním ale nejsou

  • 30.4.2024

    CUPRA ukázala modernizovaný Formentor a Leon

  • 30.4.2024

    Range Rover Eletric již prochází náročnými testy

  • 25.4.2024

    Mitsubishi odhaluje nové ASX

  • 25.4.2024

    Nový Opel Combo vstupuje na český trh

  • 24.4.2024

    Opel představuje novou generaci SUV Grandland

  • 20.4.2024

    Test Honda CR-V e:HEV AWD (2024)

  • 18.4.2024

    Citroën představuje nový vůz C3 Aircross

  • 18.4.2024

    Mazda CX-80 je nová vlajková loď značky

  • 10.4.2024

    Opel představil nové SUV Frontera

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00

 

Hlavní obsah

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

Sledujte také